Zepsuty Rozrusznik – Dlaczego tak się dzieje, co może to spowodować?

Posiadanie pojazdu, który się nie psuje, to marzenie każdego kierowcy. Ponieważ jest to po prostu fantazja, rzeczywisty świat może być nieco inny. Auta się psują i zawsze psują się w najbardziej niedogodnych momentach. Awarie samochodów są często spowodowane zużyciem, wadami fabrycznymi lub niewłaściwym użytkowaniem pojazdu, jednak nie zawsze tak jest.

Odpowiedzią na to pytanie jest zdecydowane „tak”. Bardzo często pojawia się pytanie: „Jak mogę się dowiedzieć?” Nie zawsze możemy się tego spodziewać. Dobrym przykładem tego jest początek. Każdy kierowca powinien być świadomy kilku rzeczy, o których należy pamiętać, gdy jego samochód się zepsuje. W tym poście chciałbym opowiedzieć trochę o rozpoczęciu.

Co dokładnie robi rozrusznik samochodu?
Rozrusznik to w rzeczywistości dość podstawowa część samochodu. Nazwa sugeruje uruchomienie silnika spalinowego. Wystarczy silnik elektryczny i stojak. Gdy obręcz koła zamachowego silnika obraca się, zazębia się z nią. Silnik zamienia dostarczoną mu moc na pracę.

W rezultacie wirnik obraca się, a wał korbowy silnika zaczyna się obracać z odpowiednią prędkością, odpalając silnik samochodu. Jak widać, to bardzo proste, prawda? Ten element również będzie musiał ostatecznie zostać wymieniony z powodu normalnego zużycia.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​awarie rozruszników są rzadkością, przynajmniej według mojej wiedzy. Zużycie jest najczęstszą przyczyną awarii. Jednak ten mały, łatwy do zbudowania element ma kluczowe znaczenie dla osiągów samochodu. Bez niego nie możemy uruchomić silnika, co oznacza, że ​​nie możemy uruchomić samochodu.

Oznacza to, że rozrusznik lub akumulator powinny być pierwszą rzeczą, którą sprawdzasz, jeśli Twój samochód nie chce się uruchomić. Nie można tego wystarczająco podkreślić. Rozrusznik działa poprzez przeniesienie mocy akumulatora do przełącznika elektromagnetycznego.

W takim przypadku kluczyk zapłonu jest włączony. Jeśli rozrusznik działa nieprawidłowo, zauważysz to natychmiast po stacyjce, jak mówią technicy. Jednak to nie jedyne oznaki awarii tego komponentu. Jaki jest najlepszy sposób ich identyfikacji i usunięcia?

Najczęstsze oznaki i przyczyny awarii rozrusznika
Większość uszkodzeń rozrusznika pojazdu może zostać wykryta przez kierowcę. Problemy z uruchomieniem silnika, powolne uruchamianie silnika lub generowanie dziwnego hałasu to pierwsze oznaki, że coś jest nie tak z rozrusznikiem.

Każdy, kto zna swój pojazd, może stwierdzić, kiedy wszystko idzie dobrze, a kiedy nie. Ponieważ działanie rozrusznika jest nierówne, należy zachować ostrożność. Wykonaj test diagnostyczny, jeśli zaobserwujesz którykolwiek z wyżej wymienionych objawów w swoim pojeździe. Warto szybko sprawdzić wzrokowo tak nieistotne elementy, jak rozładowany akumulator rozruchowy, stan kabla zasilającego rozrusznik i jego zamocowanie, czy styki elektromagnesu. W wielu przypadkach przyczynę problemu można łatwo zidentyfikować i usunąć.

Ponadto istnieją pewne poważniejsze awarie rozruszników, które wymagają natychmiastowej i pilnej interwencji technika, który jest dobrze zorientowany w obsłudze samochodów. Pewną pociechą jest to, że rozruszniki serca zużywają się w przewidywalny sposób.

W przypadku awarii rozrusznika samochodu najbardziej typowe objawy to:

kręci się zbyt wolno, szarpie, wydaje hałas i grzechocze, i nie chce się wyłączyć. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać metaliczny dźwięk.
Jest to jeden z najbardziej typowych objawów nieprawidłowego działania rozrusznika. Z drugiej strony objaw może być oznaką znacznie poważniejszych problemów. W związku z tym proszę o kontakt, jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów.

Jako wykwalifikowany technik jestem pewien, że mogę szybko zidentyfikować źródło tego zachowania i usunąć problem. Ponadto zużycie eksploatacyjne jest najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii. Szczotki węglowe wydają się być najbardziej podatne na zużycie. Dzieje się tak, ponieważ ścieranie komutatora wirnika jest na nich najbardziej dotkliwe.

Dużo zużywa się również na tulejach i łożyskach. Nadmierny luz może spowodować oddzielenie wirnika od stojana w trudnych warunkach. W rezultacie powinniśmy jak najszybciej badać wszelkie anomalie i je wykluczać.

Wymiana rozrusznika nie jest trudnym zadaniem, jeśli wykona ją przeszkolony fachowiec. Skontaktuj się z renomowanym technikiem, który szybko wykona zadanie.

admin: