Świece żarowe i świece zapłonowe naprawa Warszawa

Świece żarowe i świece zapłonowe

Każdy, kto ma pojazd, rozumie, że świeca to nie to samo. Dopóki wszystkie są w samochodzie, którym z nich powinieneś jechać? Świece żarowe czy zapłonowe? Która z poniższych opcji jest najbardziej odpowiednia dla konkretnej jednostki napędowej? Nawet najbardziej doświadczeni kierowcy od czasu do czasu miewają chwile niepewności. Zwłaszcza jeśli okaże się, że trzeba je wymienić. Skąd możesz wiedzieć, który z nich jest najlepszy dla Twojego pojazdu? Co dokładnie odróżnia świecę zapłonową od świecy żarowej? Na ten temat kilka przemyśleń.

Układ zapłonu iskrowego silnika benzynowego
Wygląd świecy zależy od rodzaju silnika, na którym jest zapalona. Zanim przejdziemy do konkretów jakie świece pasują do poszczególnych jednostek napędowych, kilka słów wyjaśnienia dla niedoinformowanych. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć, jak i dlaczego świece samochodowe działają. W silniku spalinowym mieszanka paliwowo-powietrzna jest spalana w cylindrach w celu wytworzenia energii.

Proces zapłonu różni się w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, czyli silnikach wysokoprężnych. W końcu dotarliśmy do sedna sprawy. Liczba świec zapłonowych wymaganych do uruchomienia samochodu napędzanego benzyną jest wprost proporcjonalna do liczby cylindrów w silniku. Czy w grę wchodzi pewna liczba osób? W rzeczywistości każdy cylinder ma tylko jedną świecę. Niemniej jednak struktura operacji zawiera całą magię, a to może prowadzić do ogromnego chaosu. W każdej świecy zapłonowej znajdują się dwa rodzaje elektrod: elektroda środkowa i elektroda boczna. Między nimi powstaje iskra elektryczna, która zapala mieszankę. Przez większość czasu nie uruchamiamy samochodu, ponieważ świece zostały zniszczone lub przemoczone.

Stosowanie świec żarowych do silników Diesla
Diesle działają zupełnie inaczej. Dzieje się tak dzięki unikalnej procedurze rozruchu silnika wysokoprężnego, która różni się od procedury silnika benzynowego. Tutaj używany jest termin „spontaniczny zapłon”. Czemu? To łatwizna do zrobienia. Rozruch silników wysokoprężnych rozpoczyna się od podgrzania silnika do odpowiedniej temperatury pracy. Świece żarowe podgrzewają sprężone powietrze pod wysokim ciśnieniem, aby uruchomić silnik, gdy obecna jest benzyna. Przy użyciu świec żarowych można osiągnąć nawet kilkaset stopni Celsjusza!

W konsekwencji samochód jest w stanie sam się zapalić i odjechać. W rezultacie często uważa się, że silnik wysokoprężny jest bardziej wydajny niż wersja silnika benzynowego. Zwolennicy silnika wysokoprężnego zwracają uwagę, że zużywa on mniej benzyny podczas rozruchu i może wytwarzać większy moment obrotowy niż inne silniki. Z drugiej strony olej napędowy jest bardziej zanieczyszczający i droższy w produkcji, a także powoduje większą emisję spalin.

Można wykryć zużycie świec zapłonowych i żarowych.
Niestety, żaden aspekt samochodu nie jest odporny na uszkodzenia. Jeśli chodzi o świece, to przypomina to wkładanie ich do piekarnika przez cały czas, bez przerwy. Szybko się zużywają ze względu na wysokie ciśnienie i temperaturę w komorze spalania, co wymusza ich wymianę. Rodzaj świecy nie ma wpływu na to, jak długo będzie się palić. Ponieważ normalna eksploatacja jest tym, co naprawdę je niszczy. Praca świecy żarowej jest znacznie mniej ważna niż świeca zapłonowa. Nawet jeśli pęknie świeca zapłonowa, latem możemy uruchomić silnik wysokoprężny. Silnik benzynowy nie będzie mógł w żaden sposób korzystać z tej metody.

Oczekuje się, że świece żarowe wytrzymują średnio 100 000 kilometrów. Do pokrycia kosztu jednego potrzebne jest kilkadziesiąt złotych. Wyjątkiem są natomiast świece zapłonowe. Żywotność elektrod zależy od rodzaju materiału, z którego są wykonane. Chociaż na przykład iryd ma żywotność do 100 tysięcy kilometrów, ich żywotność wynosi średnio 30-40 tysięcy kilometrów. Każdy kosztuje kilkadziesiąt złotych.

Jeśli nie zwrócisz uwagi, zauważysz oznaki palenia się świecy. Możesz jednak zapobiec unieruchomieniu samochodu, zarządzając jego stanem. Zalecana jest regularna kontrola, niezależnie od rodzaju używanej świecy. Możliwe, że zakopcona świeca żarowa lub świeca zapłonowa wskazuje na problem z procesem spalania w komorze. Zaolejone świece zapłonowe mogą być oznaką problemu z pompą wtryskową.

Niezależnie od tego nadszedł czas na nowy zestaw świec. Powierzenie tego zadania zaufanemu technikowi to najlepsza opcja. Podczas gdy doświadczony kierowca może sam wymienić świece zapłonowe, do wymiany świec żarowych potrzebna jest kompetentna i fachowa ręka naszego mechanika. Niezależnie od tego, jak nieoczekiwana może być awaria świecy, nasz mobilny mechanik zawsze przybędzie szybko i zgodnie z harmonogramem.

admin: