Stacyjka Samochodowa – jak rozpoznać awarię i kiedy ją wymienić?

Bez zapłonu samochodu nie będziesz w stanie poruszać się więcej niż kilka stóp. Nie ma też filozofii. Kiedy nie mamy działającej stacyjki, możemy sobie tylko wyobrazić uruchamianie samochodu i jazdę nim.

Co więc powinieneś zrobić, jeśli Twój samochód nie chce się uruchomić?

Czy kluczyk utknął w stacyjce i gorączkowo próbujesz go wyjąć? Jednak nerwy nie pomogą ci tutaj, ponieważ nic nie zrobisz. Gdy wymagana jest naprawa, najlepszym sposobem działania jest skontaktowanie się z technikiem, który może szybko rozwiązać problem.

Z jakich powodów mogą zawieść stacyjki i jak można je wymienić? Oto kilka przemyśleń na ten temat.

Mechanika i działanie wyłącznika zapłonu
Każdy kierowca rozumie, że wyłącznik zapłonu samochodu ma kluczowe znaczenie. Jeśli go nie mamy, nie będziemy mogli uruchomić zapłonu samochodu. W zależności od ustawienia klucza system aktywuje niezbędne układy elektryczne.

W pośpiechu lub gdy samochód trzeba od razu uruchomić, nie można przecenić jego znaczenia. Stacyjka, podobnie jak wszystkie inne części samochodu, ostatecznie wymaga wymiany lub naprawy z powodu zużycia. Styki zużywają się i utrudniają przepływ prądu, co z kolei ma znaczny wpływ na system.

Zablokowanie kluczyka powoduje również uszkodzenia mechaniczne wyłączników zapłonu. Wtedy w ogóle nie będziemy mogli podróżować. Nie możesz obrócić ani wyjąć tego klucza. Co się wtedy stanie? Być może uda Ci się rozwiązać ten problem samodzielnie, więc jeszcze nie wpadaj w panikę. Jest kilka rzeczy dotyczących wyłącznika zapłonu, o których powinieneś wiedzieć, zanim zacznę.

Jako technik odkryłem, że awaria wyłącznika zapłonu jest jedną z najczęstszych przyczyn gaśnięcia silnika. Zapłonu nie będzie, rozrusznik nie będzie działał, a jeśli nie da się tego zrobić, nie będziemy mogli jechać

Ten mały element może w ten sposób uruchomić silnik. Czy to nie prawda? W rezultacie przyznanie się do porażki z góry jest dobrym pomysłem.

Objawy nieprawidłowego działania stacyjki
Jak sprawdzić, czy stacyjka jest uszkodzona? Można zaobserwować wiele oznak i objawów. Na przykład wyłącznik zapłonu lub podłączone do niego elementy elektryczne mogą działać nieprawidłowo, co utrudnia przekręcenie, włożenie lub wyjęcie kluczyka. Ale zanim pospiesz się z wymianą stacyjki, upewnij się, że problem nie dotyczy kluczyka.

Często zdarza się, że wadliwy wyłącznik zapłonu może pochodzić z pozornie nieistotnej części karetki. Co zrobić, jeśli klucz nie chce wyjść, a nic więcej nie możesz zrobić? Może to być z różnych powodów. Oto tylko kilka przykładów.

Park powinien być ustawieniem domyślnym, ale tak nie jest. Producenci często umieszczają tę funkcję w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Mechanizm zapłonowy blokuje kluczyk na miejscu i uniemożliwia jego wyjęcie, jeśli skrzynia biegów nie znajduje się w pozycji parkowania.
Złamany lub skorodowany klucz. Odkształcenie może wystąpić, jeśli klucz jest wielokrotnie wkładany i wyjmowany. Jest to bardziej prawdopodobne, jeśli używasz zduplikowanego klucza, a nie oryginalnego. Wyjmij klucz delikatnie, aby w tym przypadku wyszedł w jednym kawałku. Zapłon należy naprawić lub wymienić, jeśli jest uszkodzony w środku. Natomiast rdza na powierzchni klucza może spowodować jego zablokowanie w mechanizmie. Wyjmij klucz i wyczyść go lub wyrzuć.
Kierownica jest zablokowana. W pewnym sensie jest to zabezpieczenie przed kradzieżą. Zasadniczo, gdy kierownica jest skręcona bez pracy silnika lub włączenia zapłonu, kierownica blokuje się sama.
Wyczerpał się akumulator w moim samochodzie. Jest to bardziej powszechne w nowoczesnych pojazdach. Dodatkowo jest to urządzenie zabezpieczające w samochodach, które zapobiega przekręceniu kluczyka, gdy akumulator nie dostarcza wystarczającego napięcia lub mocy do uruchomienia pojazdu. Więc jeśli radio lub światła nie działają, najprawdopodobniej bateria jest wyczerpana.
Warto wiedzieć jak wymienić stacyjkę.
Jeśli wszystkie wyżej wymienione objawy zostały usunięte, a kluczyk nadal znajduje się w stacyjce, jest to niebezpieczny wskaźnik. Prawdopodobnie mamy do czynienia z większym problemem, a to pociąga za sobą dalsze koszty.

Może być konieczna wymiana bloku zapłonu i/lub cylindra. Jednak w takiej sytuacji zawsze wymagana jest diagnostyka eksperta mechanika. Jak instalowanie nowego wyłącznika zapłonu w pojeździe. Zdjęcie kompletnej kolumny kierownicy i wymiana tej części to jedyny sposób na naprawienie tego problemu.

I to najlepiej zostawić w rękach takich ekspertów jak ja.

admin: