Rajdowe BMW E36 Motorsport M52B28 wymiana kolektora z m52 na m50 hamownia strojenie trytytkologia

Rajdowe BMW E36 Motorsport M52B28 wymiana kolektora z m52 na m50 hamownia strojenie trytytkologia



Siemanosaczyska !
W dzisiejszym odcinku zawitało mnie przepiękne rajdowe BMW E36 M52B28.
Został mi dostarczony kolektor ssący M50. Pokażę Wam dziś, że da się go wymienić bez większych przeróbek. Spotkałem się z różnymi szkołami. Sam kiedyś również robiłem to inaczej. Oddawałem kolektor do przeklejania odmy, płaciłem w złocie za przerobienie potem okazywało się, że jest nieszczelny. Widziałem również, że niektórzy stosują tonę silikonu aby przerobić wnętrze kolektora z M52 w miejsce kolektora M50.
Moim zdaniem to bez sensu. Jeżeli dojdziemy do wniosku, że odma jest nam niepotrzebna i dysponujemy chęcią „rzeźby” z silniczkiem krokowym, to da się to zrobić praktycznie plug&play za pomocą pewnej Polskiej nauki jaka nosi nazwę „trytytkologia”.
Listwa wtryskowa pozostaje seryjna z M52. Pasuje w kolektor M50 po małych przeróbkach.
Tutaj jest też ważna kwestia, którą powiem Wam aby rozwiać wszelkie wątpliwości

Wtryskiwacze zielone są przystosowane do silnika o pojemności 2.5
Wtryskiwacze różowe są przystosowane do silnika o pojemności 2.8
Dotyczy silników z pojedyńczym vanosem na osprzęcie MS41.
Widziałem „modyfikacje” z wymianą wtryskiwaczy z zielonych np na różowe w silniku 2.5.
Tak się nie robi bo nie ma potrzeby a próbując polepszyć można tylko sobie narobić problemów z wystrojeniem dawki paliwa. Po takiej zmianie od razu ma prawo przelewać paliwo przez wydech. Mają być takie jakie od początku przypisane zostały do pojemności. Tym bardziej, że mają one wystarczający zapas a po samej wymianie kolektora w silniku wolnossącym nie uzyskujemy +100HP tylko raptem 20-30HP.

Tutaj mamy wyżyłowany możliwie jak najmocniej silnik wolnossący o pojemności 2.8 na seryjnych podzespołach. Więcej z niego wykręcić się nie da a przynajmniej nie jest to opłacalne i generowałoby potężne koszty – turbo kompresor lub drogie wałki „racingowe” – te bez wolnych obrotów 🙂 wrum wrum wrum 🙂
Jest kolektor ssący m50, są barany – kolektory wydechowe Shmiedmanna, jest również wystrojony przyspieszonymi zapłonami na tyle ile pozwalają czujniki spalania stukowego.
Auto według mnie jest takie piękne, że mi osobiście szkoda byłoby jeździć nim w motor sporcie.
Polatałby sobie takim cudem 🙂
Jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to powiem tak :
„Nie da się być zawodnikiem i mechanikiem jednocześnie”
Prędzej czy później człowiek się wykończy naprawami a wypadałoby odpoczywać przed kolejnym startem 🙂

Pozdro!
Naczelny Bezczelny Nosacz wśród Januszy (*¿*)
Kamil z Auto-Bachus 🙂

CHCIAŁBYM CIE JAKOŚ WESPRZEĆ ABYŚ BYŁ TU CZĘŚCIEJ
https://patronite.pl/Auto-Bachus

FORUM / SKLEP
www.autobachus.pl

ZANIŻONE ODSZKODOWANIA? OBEJRZYJ FILM

A POTEM ZADZWOŃ DO PATRYKA I ZAPYTAJ BEZPŁATNIE O SWOJE ODSZKODOWANIE
732-732-566

MAM DO CIEBIE PYTANIE GDZIE MOGĘ NAPISAĆ?

GDZIE JEST TWÓJ NOWY KANAŁ NA YOUTUBE?
Mój nowy kanał – Trzecia Perspektywa Świadomości
https://www.youtube.com/channel/UCc8C8ZRrYVAu-nmDM0Xir9Q

MAŁO MI MOCY WIĘC CHCIAŁBYM WIĘCEJ W MOIM AUCIE
EGR DPF FAP ADBLUE
515-33-28-48
——————————————————————

AUTO-BACHUS
Elektryka, elektronika, tuning, chip-tuning, DPF FAP EGR modyfikacje sterowników, naprawa i serwis klimatyzacji, instalacje lpg, układy wydechowe, mechanika, wulkanizacja.
Józefów koło Otwocka 05-410 Sobieskiego 12
Telefon : 515-33-28-48

Importowane z Youtube

admin: