Płukanka silnika -kompresja przed w trakcie i po 1700km niezależny test LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 2662

Płukanka silnika -kompresja przed w trakcie i po 1700km niezależny test LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 2662



Link do Allegro: https://bit.ly/3twweGT

Myślałem czy podawać nazwę specyfiku ale zdecydowałem się napisać – LIQUI MOLY MOTORSPULUNG ENGINE FLUSH 2662 PRO-LINE 500ml

W tym filmie pokażę wyniki pomiarów kompresji cylindrów przed płukanką (na starym oleju), starego oleju razem z płukanką po 1h stania na wolnych obrotach – oraz po zlaniu rozrzedzonego płukanką starego oleju już po wymianie oleju na nowy wraz z nowym filtrem oleju.
Skoda Fabia

Czy się sprawdziła? Oglądajcie do końca 😉 Zobaczycie wyniki pomiarów po 1700km!

Często w Internecie widzę hasła i pytania na grupach na Facebooku:
czy płukanka niszczy silnik?
czy płukanka działa?
czy nie niszczy silnika?
czy nie rozszczelnia silnika?
płukanka vs nafta
płukanie silnika naftą
jak wyczyścić silnik
jak używać płukanki
płukanki czy bezpieczne/płukanka czy bezpieczna?
test działania płukanki (niezależny test)
płukanie silnika
płukanka do oleju silnikowego czy warto?
płukanka silnikowa
płukanka do silnika opinie test recenzja (niezależna opinia)
jak wypłukać silnik z nagaru?
pobór oleju jak poprawić naprawić zużyte pierścienie zablokowane zaklejone nagarem

ALE JAK TO DZIAŁA? TORCHĘ TEORII 😉

wbrew wielu „magicznym” filmikom, na których nie widać nawet gdzie jest wkręcony manometr do pomiarów (bo przecież można go wkręcić na dobry cylinder i tego nie pokazać i wmawiać, że kompresja wzrosła 😉 lub dolać kilka mililitrów oleju do cylindra aby uszczelniły się pierścienie i kompresja też wzrośnie – to tak zwana próba olejowa aby zdiagnozować na szybko czy winny braku kompresji jest dół – czyli pierścienie czy góra – głowica i gniazda zaworowe i same zawory, jeśli po dolaniu oleju kompresja się nie poprawi to najprawdopodobniej wypalone są zawory lub gniazda zaworowe (albo to i to naraz), jeśli po dolaniu kilku ml oleju kompresja wzrośnie (o ile nie przelejemy oleju tak dużo że wejdzie do wężyka manometru) to znaczy, że pierścienie są zużyte lub zablokowane nagarem np. od nieczęstej wymiany oleju (ja uznaję max 10-15k km w trybie mieszanym – po mieście 7,5k-10k km).
I tutaj właśnie pojawia się płukanka – ma ona wymieszać się z olejem i poluzować pierścień olejowy zatkany nagarem, wyczyścić w nim rowki/dziurki służące do spływu oleju z powrotem do miski olejowej gdy tłok pracuje góra-dół. Gdy te kanaliki są zatkane olej zamiast wracać do miski olejowej wędruje sobie do komory spalania i mamy wtedy pobór oleju.

Jeśli silnik jest zużyty mechanicznie płukanka nie pomoże!

Tak czy siak stosowałem płukanki w wielu moich autach i skutek jakiś tam zawsze był – może nie tak rewelacyjny i magiczny ale jednak (też nigdy się nie dowiemy czy to zasługa płukania czy stosowania częstej zmiany oleju, który w sobie ma także dyspersanty czyszczące silnik od wewnątrz (rozpuszczają one w oleju brud, szlam i nagar z wnętrza silnika).

Czy coś może się stać? Pewnie tak – najlepiej by było chociaż trochę znać silnik przed zastosowaniem takiego dodatku do oleju (czy też innych dodatków do oleju) i jeśli nie jest jakoś bardzo brudny silnik to według mnie można próbować – natomiast nie jestem specjalistą i moje subiektywne zdanie może się z dnia na dzień zmienić, decyzję każdy musi podjąć sam – ja do niczego nie namawiam 😉 jedynie prezentuję w możliwie rzetelny sposób na moje warunki i aktualną wiedzę.

Jeśli silnik ma duży pobór oleju może to świadczyć już o zużytych pierścieniach, uszczelniaczach zaworowych lub innych mechanicznych spraw związanych z eksploatacją – gdy silnik pali olej jedną z tańszych alternatyw dla remontu silnika czy głowicy może wydać się właśnie płukanka (dla wielu to cudowny sposób na palenie oleju przez silnik 😉 a przynajmniej jego lekkie zmniejszenie jeśli dobrze pójdzie gdy na przykład przyczyną brania oleju były zapieczone pierścienie).

Najwyżej płukanka nie pomoże 🙂

Film na pewno zaskoczy wielu z Was – jak również zaskoczył i mnie, dlatego bardzo Was proszę o Wasze teorie co do moich wyników, jak mogę poprawić metodykę i Wasze doświadczenia z płukankami i tego rodzaju specyfikami jeśli macie jakieś – chętnie przeczytam i poprawię swoje
kolejne testy 🙂

P.S. Ten silnik gubił około 200ml oleju na tydzień – wydawało mi się, że cieknie z uszczelnienia któregoś wałka rozrządu – po płukance wyciek, który lał się bokiem silnika zniknął. Auto już nie bierze w ogóle oleju – nie wiem czy to płukanka rozmiękczyła gumowe uszczelniacze czy pomogła wymiana oleju na nowy (nigdy się nie dowiemy 🙂 )

A jeśli przeczytałeś/aś opis do koca to napisz: „Kręcisz Dareczku!” 🙂
_________
Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:

www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz

Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969

Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20

e-mail: admin@e-moto.pl
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator

03.04.2021 – 9621

Importowane z Youtube

admin: