Odwiedziliśmy kraj, który słynie z elektrycznej motoryzacji! #Automaniak

Odwiedziliśmy kraj, który słynie z elektrycznej motoryzacji! #Automaniak



Oglądaj „Automaniak” w niedziele o 10:30 na w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/automaniak-odcinki,139/odcinek-3,S23E03,150643
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Pierwszy raz w historii programu poświęcimy cały odcinek wyłącznie samochodom elektrycznym – czas stawić czoła przyszłości, która w Norwegii jest już teraźniejszością! Zabierzemy trzy auta na prąd w 600-kilometrową podróż po kraju, w którym ponad połowa sprzedawanych samochodów to elektryki, niemal cała energia pochodzi ze źródeł odnawialnych, a sieć punktów ładowania jest najgęstsza na świecie. Adam Kornacki pojedzie Jaguarem I-PACE’em, samochodem roku 2019, Patryk Mikiciuk wybierze lokalny hit sprzedaży – Volkswagena e-Golfa, a Łukasz Bąk postawi na koreańską nowość: Hyundaia Konę Electric. Przekonamy się, jak te trzy auta poradzą sobie na jednych z najpiękniejszych dróg świata!

Importowane z Youtube Zajmujemy się diagnozowaniem oraz naprawą układów elektronicznych silników benzynowych i diesla. Jednym z takich warsztatów jest nasza firma. Zatrudniamy mechaników doskonale zaznajomionych z technologią pojazdów Opla, którzy są w stanie zidentyfikować i naprawić zarówno standardowe, jak i bardziej zaawansowane usterki i awarie w tych samochodach. Wyraźnym atutem jest wysoki poziom kwalifikacji i duże doświadczenie zawodowe naszych mechaników. W rezultacie wszystkie prace są wykonywane z dokładnością, wydajnością i szybkością.

Wykonujemy:

odczyt informacji ECU
odczyt błędów
kasowanie błędów
regulacje
aktywacje elementów wykonawczych
kodowanie wtryskiwaczy

Serwis samochodowy w Warszawie (Polska)
Każdy właściciel samochodu zdaje sobie sprawę, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i planowanie regularnej konserwacji są kluczowe dla utrzymania jego sprawności i bezpieczeństwa. Nie da się jednak uniknąć zużycia poszczególnych elementów, a także wystąpienia problemów wymagających drobnych lub znacznych napraw. Potrzebujesz wtedy usług doświadczonego technika, który szybko i prawidłowo naprawi wykryty problem, umożliwiając dalszą eksploatację pojazdu.

Nasza firma zajmująca się naprawami samochodów, zlokalizowana w dogodnej lokalizacji, zajmie się wszystkimi aspektami naprawy i konserwacji pojazdów, w tym diagnostyką i wymianą zużytych części, w sposób wydajny i kompetentny. Warszawskie Centrum Obsługi Pojazdów znajduje się na warszawskiej Woli i obsługuje głównie klientów z tej okolicy i okolic.

Mechanik samochodowy z dużym doświadczeniem w Warszawie
Dbamy o to, aby nasi klienci otrzymali kompleksową obsługę, a także fachową pomoc w przypadku problemów z pojazdem. Wszyscy w naszym zespole mają nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale także rozległą wiedzę na temat mechaniki pojazdów, w tym zarówno samochodów zaawansowanych technologicznie, jak i starszych modeli samochodów.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przeprowadzamy pełną diagnostykę, aby móc dokładnie zidentyfikować źródło awarii i jak najszybciej ją wyeliminować, unikając konieczności obciążania klienta dodatkowymi usługami.
Wśród usług świadczonych przez naszą firmę naprawy samochodów są:

– wykonywanie napraw samochodów wszystkich marek i modeli,
– regularna wymiana zużytych części, – naprawa układów i podzespołów chłodzenia, układu kierowniczego, hamulcowego i innych oraz
Ponadto świadczymy kompleksowe usługi wulkanizacyjne.
– montaż instalacji LPG; – wykonywanie przeglądów okresowych.
Ponadto nasza naprawa samochodowa wyposażona jest w specjalistyczny sprzęt i systemy diagnostyczne, które umożliwiają mechanikowi dokonywanie drobnych poprawek lakierniczych i innych czynności obsługowych w celu utrzymania pojazdu w dobrym stanie. Zależy nam nie tylko na zapewnieniu najwyższego poziomu obsługi, ale także na tym, aby nasi klienci byli w pełni zadowoleni z wykonanych napraw. Dzięki temu nasza firma zajmująca się naprawami samochodów korzysta tylko ze sprawdzonych części zamiennych renomowanych producentów. Jeśli szukasz najlepszego warsztatu samochodowego w okolicy Warszawy, skontaktuj się z nami!

TWÓJ SAMOCHÓD JEST W DOBRYCH RĘKACH.
Zależy nam na Twoim optymalnym bezpieczeństwie i przyjemności, dlatego każdą naprawę traktujemy jako wyjątkową sytuację. Identyfikujemy źródło usterek na podstawie objawów, historii pojazdu i częstotliwości użytkowania, aby zapobiec kolejnym problemom i zapewnić, że pojazd jest gotowy do jazdy i nie wrócisz do nas z takim samym uszkodzeniem.

Kontaktujemy się z Państwem na bieżąco, aby na bieżąco informować Państwa o postępach naprawy oraz organizować wszelkie niezbędne informacje.
Zadzwoń lub zostaw wiadomość, a odezwiemy się najszybciej jak to możliwe! Co powinieneś regularnie zmieniać w swoim samochodzie?
Każdy kierowca powinien pamiętać, że części i płyny robocze należy regularnie wymieniać. Przede wszystkim raz w roku należy wymieniać olej silnikowy i filtr oleju, a także filtry paliwa, powietrza i kabinowe. Wszystko zależy jednak od tego, jak często samochód jest używany i ile kilometrów dziennie pokonuje. Sugeruje się wymianę oleju i filtrów co 20 tys. kilometrów, ale wymiana co 15 tys. kilometrów jest bezpieczniejszym wyborem – zwłaszcza jeśli auto przejedzie dystans w mniej niż rok.

Ważnymi elementami są również klocki i tarcze hamulcowe, które zużywają się podczas postoju pojazdu. Jeśli nie ma rozpraszających dźwięków, można je wymienić po około 30 – 50 tysiącach przejechanych kilometrów (km) (w zależności od jakości użytych części). Podczas hamowania słychać zgrzytanie, co oznacza, że ​​klocki hamulcowe nie są już ścierane i należy je wymienić na nowe. Jazda z takimi klockami hamulcowymi powoduje nie tylko szybkie zużycie tarcz hamulcowych, ale również jest niezwykle niebezpieczna!

Należy również pamiętać o regularnej wymianie rozrządu, zgodnie z zaleceniami producenta. Z powodu tej częstotliwości awarii pasek rozrządu może spowodować znaczne uszkodzenie silnika. Ważne elementy, o których powinien pamiętać kierowca: olej w skrzyni biegów (co 60-80 tys. km), opony (sezon po sezonie i przy zużytym bieżniku) oraz akumulator (co 60-80 tys. km). ). Jakiego oleju silnikowego powinienem używać w swoim samochodzie?
Na rynku dostępne są trzy rodzaje olejów: syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Większość różnic wynika z różnic w składzie, a mianowicie ilości zawartych baz olejowych i substancji uszlachetniających (dodatków). Syntetyczne oleje silnikowe są obecnie najpopularniejszymi i powszechnie dostępnymi olejami silnikowymi, ponieważ zostały zaprojektowane z myślą o zaspokojeniu potrzeb i wymagań nowoczesnych silników. Jego formuły działają znacznie lepiej, zachowują swoje właściwości zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach, utrzymują silnik w czystości, zmniejszają tarcie i zużycie części i paliwa oraz redukują osady w komorze spalania, a także inne korzyści.

Istnieje również unikalna terminologia, którą można spotkać na olejach, taka jak 0W, 15W, 60 i tak dalej. Służą do opisu lepkości oleju, który stanowi barierę dla pływania. Litera W wskazuje lepkość w niskich temperaturach, podczas gdy litera N wskazuje na brak lepkości w wysokich temperaturach. Najczęściej stosowanymi obecnie smarami są uniwersalne, wielosezonowe oleje, które dobrze sprawdzają się zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych. Niższa wartość oznacza zmniejszoną lepkość, która nie powoduje obniżenia osiągów silnika. Z drugiej strony wyższa lepkość zapewnia skuteczniejszą ochronę silnika przed zużyciem. Naprawa samochodu z ubezpieczeniem OC – jak się do tego zabrać poprawnie.
Istnieje możliwość, że samochód zostanie naprawiony na warunkach ubezpieczenia drugiego kierowcy, jeśli to on w pierwszej kolejności ponosi winę za zdarzenie. Z kolei kierowca, którego samochód uległ uszkodzeniu, ma możliwość wyboru między dwoma rodzajami płatności: gotówką (tzw. rozliczenie kosztowe) i bezgotówkową. W zależności od okoliczności pierwszego kierowca otrzyma odszkodowanie za szkodę, której wysokość ustali ekspert. Kierowca zamiast płacić gotówką przywozi swój samochód do warsztatu samochodowego, a po wykonaniu usługi warsztat rozlicza się z ubezpieczycielem, od którego otrzymał polisę, zgodnie z prawem.

admin:

Zobacz komentarze (47)

  • Elektryki są najlepsze właśnie ładuję sobie rower ze słońca z paneli fotowoltaicznych za darmo.

  • Norwegowie nie mogą się mylić !!! ... 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 🤣😂🤣😂🤣😂

  • Ta a z niemiec bym dwa dni do domu wracał za 190 tys bo mam elektryka dajcie spokój auto ma mieć zasięg 460 to ja robie bez postoju tankuje parę chwil i dalej jadę a tu stój czekaj na ładowarkę i patrz na innych co się ładują

  • Producent przewiduje 460km... Tak jak z telefonem. Trzyma przez kilka miesięcy 2 dni a później 5h

  • Samochody elektryczne nigdy nie wyprą samochodow spalinowych. To jedno wielkie swiatowe nieporozumienie. Samochod elektryczny pobiera energie a samochod spalinowy ją produkuje, Wystarczy mu lac paliwo i on pojedzie, jeśli w elektryku zabraknie energi w batri to zostaje laweta, jesli w spalinowce zabraknie wystarczy dowiezc paliwo i jadymy. Dlatego moim zdaniem przyszłoscia sa hybrydy, bo redukuja spalanie i same produkuja energie ktora ładuje baterie i napedza samochod jednoczesnie dwoma silnikami. Poza tym postęp technologiczny polega na zaoszczedzeniu czasu. Tankowanie samochodu spalinowego trwa max 15 min przy kolejce, a ładowanie elektryka min 1h a w kolejce moze i nawet bedzie trzeba czekac z 2h + ładowanie to 3. To jest ta zasadnicza roznica, a watpie ze kiedykolwioek ladowanie samochpodu bedzie równie szybkli, nawet jesli to baterie beda sie szybko zuzywac.
    Kolejna kwestia jest zuzywalnosc bateri ktora trzeba bedzie wymieniac co okolo 5, 6 lat - najzwyczajniej w swiecie baterie przestaja trzymac energie i ich wydajnosc spada, producenci bodajrze przy wydajnosci 50% zalecaja zmiane bateri.
    Dla mnie to jkeden wielki biznes, przereklamowane marketingowe chwyty i nic wiecej.

    (produkcja jednej bateri wydziela tyle CO2 ile jeden samochod spalinowy wydzieli w ok 5 lat uzytkowania :)

  • Przy zakupie elektryka nie płaci się tam ani VATu (25%), ani podatku, który przypada przy zakupie spalinowca. Po zakupie nie płaci się podatku drogowego. Opłaty za korzystanie z dróg, promów i parkingów wynoszą tylko 50%. Elektrykom wolno korzystać też z pasów ruchu, którymi normalnie jeżdżą tylko autobusy i taxi. Ot i cała tajemnica "sukcesu" elektrycznej mobilności w Norwegii. Około jedna trzecia wszystkich samochodów pojawiających się co roku na drogach to elektryki, fundowane częściowo pewnej grupie szczęśliwców przez innych podatników, najpewniej tych mniej zasobnych i mniej uprzywilejowanych...
    Czy to jest społecznie uczciwe? Czy elektromobilność miałaby szansę zaistnieć na taką skalę, gdyby nie była sztucznie wspierana z budżetu państwowego? A gdyby tak nagle wszyscy zdecydowali się na zakup elektryka, co wtedy? System pada jak socjalistyczna gospodarka...