Naprawa Cewki / przewody zapłonowe

Objawy uszkodzenia cewek zapłonowych i przewodów:

Kiedy pęka cewka w układzie zapłonowym, zdajesz sobie sprawę, jak to jest krytyczne. Nie możesz uruchomić samochodu, jeśli nie masz tego podzespołu. Z tego powodu nie będziesz mógł go nigdzie zabrać.

Zapłon świecy zapłonowej jest zasilany energią generowaną przez cewkę zapłonową. Jak widzisz, jeśli cewki zostaną zniszczone, prawdopodobnie nie będziesz w stanie uruchomić pojazdu.

Rozpoznanie takiej porażki nie jest łatwe. Czy możesz sam dowiedzieć się, co jest nie tak? To pytanie, które często otrzymuję od moich klientów. Jaka jest teraz sytuacja? Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać.

Co to są cewki zapłonowe i do czego służą?
Były czasy, kiedy awarie samochodów były spowodowane wadliwymi cewkami, ale tak już nie jest. Ale z biegiem czasu stały się bardziej niezawodne i mniej podatne na awarie. Nie wyklucza to jednak możliwości niepowodzenia.

Problem w tym, że nie jest aż tak wspaniale. Co więcej, podobnie jak wszystkie części samochodu, w końcu się zużywają. Ze względu na zwiększone wykorzystanie współczesnej technologii były mniej krytyczne. Na początek wyeliminowano rozdzielacz na rzecz elektronicznie sterowanego systemu, który zastąpił przestarzałe cewki przerywacza. Nowsze konstrukcje zaczęły używać cewek jednoiskrowych.

Jednak, jak powiedziałem wcześniej, nie rozwiązało to całkowicie problemów. Warto również zauważyć, że w dzisiejszych czasach ich niestabilność może faktycznie zaoszczędzić pieniądze. Jak to jest możliwe? Cewki jednoiskrowe, często tak krótkie jak przewody zapłonowe, są stosowane w młodszych i tańszych samochodach. Dlatego po raz kolejny są nieuczciwi i ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z oznak, że zawiedli.

Aby zrozumieć, jakie są najbardziej typowe przyczyny awarii, konieczne jest zrozumienie działania cewek. Jego działanie opiera się na dość prostym pomyśle. Polega na przekształceniu 12 woltów akumulatora na napięcie kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy woltów, w zależności od modelu.

Cewka działa jak transformator, gdy jest podłączona do źródła wysokiego napięcia. Mieszanka paliwowa w cylindrze jest zapalana przez to napięcie, które przemieszcza się do i ze świata zapłonu. Czy to nie prawda? Nie ma wątpliwości, że ten drobny element samochodu ma kluczowe znaczenie dla jego osiągów.

Jakie są znaki ostrzegawcze wadliwej cewki zapłonowej?
Wiele z nich prawdopodobnie będzie istnieć. Niektóre z nich nie są jednak tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać! Na przykład klasa i model samochodu mogą mieć znaczący wpływ na to, ile kosztuje naprawa. Uszkodzenie cewki można zidentyfikować, sprawdzając przewód pod kątem oznak korozji. Niektóre oznaki i objawy choroby są dość oczywiste. Popularne wybory to:

Niemożność uruchomienia pojazdu z powodu różnych przyczyn, w tym skrzypienia, skręcania, nierównego przyspieszenia, braku iskry, przerw w zapłonie i nadmiernego zużycia paliwa. Inne problemy to: trudności z uruchomieniem pojazdu, zmniejszona moc i zwiększone zużycie paliwa podczas jazdy na niskich biegach.
Najbardziej rozpowszechnionymi oznakami awarii lub zużycia cewki są oczywiście te. Komputer pokładowy powinien być w stanie wykryć najwcześniejsze oznaki problemu z układem zapłonowym. Są oczywiście wyjątki.

We wcześniejszych modelach zdolność mechanika do prawidłowej identyfikacji problemu ma kluczowe znaczenie. Skontaktuj się ze mną, jeśli widziałeś coś podobnego w swoim pojeździe. Jestem pewien, że będę w stanie dowiedzieć się, co poszło nie tak, jak tylko to zobaczę.

Jaki jest najlepszy kierunek działania?
Ten problem ma jedno rozwiązanie. Pomimo prostoty budowy cewek, tego elementu nie da się naprawić. Jak się okazuje, w cewce są trzy kawałki. Na obwód główny składają się uzwojenia o kilkuset zwojach, obwód wtórny i rdzeń żelazny.

Pomimo pozornej prostoty konstrukcji, wymiana przewodów i cewki zapłonowej jest jedyną alternatywą w przypadku zużycia lub awarii tego elementu. Świece zapłonowe również powinny zostać wymienione. Kopułę dystrybutora i palec dystrybutora należy również wymienić, jeśli Twój samochód ma dystrybutor zapłonu.

Jak widać, jest wiele rzeczy. W takim przypadku, jeśli sam zidentyfikowałeś oznaki chorej cewki, nie proponowałbym jej zmiany. Ponieważ możliwe jest, że cewka nie jest winna wadliwego lub źle działającego silnika. Koncepcja zrobienia tego samemu może nie być najlepszym sposobem działania.

Ten rodzaj problemu wymaga wiedzy doświadczonego technika, takiego jak ja, aby właściwie zdiagnozować.

admin: