Mechanik Samochodowy

Czy można samodzielnie wymienić baterię?

Żywotność baterii wynosi około pięciu do sześciu lat. Oczywiście są to tylko średnie. Tempo, w jakim bateria ulega degradacji, jest indywidualne dla każdego użytkownika i zależy głównie od tego, ile czasu spędzają na korzystaniu z niej. W rezultacie niektórzy kierowcy mogą szybciej radzić sobie z jego wymianą. Z drugiej strony inni będą mogli prowadzić sprawny samochód nawet po upływie wyżej wymienionego okresu. Jakkolwiek by nie było, najwyższy czas, by zrobili następcę. Co możesz z tym zrobić?

Jak samodzielnie wymienić baterię, krok po kroku.
Aby rozpocząć proces wymiany akumulatora, zaparkuj pojazd na równym terenie z dala od potencjalnych źródeł ciepła. Nie ma znaczenia, czy dana osoba jest palaczem. Następnie zaciągnij hamulec ręczny, wyłącz silnik i wyjmij kluczyki.

Najpierw poluzuj zacisk z bieguna ujemnego, a następnie dodatniego, aby odłączyć akumulator. Następnie usuwamy wszystkie zabezpieczenia baterii. Aby zapobiec rozlaniu, przechowuj go w pozycji pionowej podczas transportu. Pamiętaj, aby podczas wykonywania tych czynności używać gumowych rękawic i okularów ochronnych.
Dodatni zacisk powinien być zainstalowany jako pierwszy podczas instalowania nowej baterii. Następnie zaciskamy zaciski zakładając docisk ujemny. Aby uniknąć odpryskiwania kijków, spróbuj posypać je olejem lub pokryć nim.

Wymiana baterii „zrób to sam”: o czym należy pamiętać?
Jeśli zdecydujesz się samodzielnie wymienić baterię, pamiętaj o następujących rzeczach:

• Ponieważ bateria jest duża i ciężka, jej wyjęcie będzie wymagać większego wysiłku fizycznego, należy więc postępować ostrożnie.

Może to powodować różne problemy z elektroniką, dlatego ważne jest, aby przed przystąpieniem do wymiany baterii sprawdzić, jak nasz samochód zareaguje na takie sytuacje. •

• kupując nowy akumulator, należy pamiętać, że musi on spełniać wszystkie specyfikacje naszego samochodu, w tym pojemność, rozmiar i technikę montażu.

• Nie wyrzucaj starej baterii do kosza! Wielokrotnie przywozimy go ze sobą przy zakupie nowego gadżetu.
Właściciele współczesnych samochodów z wieloma układami elektrycznymi powinni również pamiętać, że prosta wymiana baterii może być niemożliwa bez pomocy specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. W takim scenariuszu wymagane będą usługi warsztatowe.

Wymiana baterii przez serwis
Możliwość wymiany akumulatora przez mechanika jest dostępna dla wszystkich kierowców, nie tylko tych, którzy posiadają aktualne samochody i nie mogą tego zrobić samodzielnie, ale także tych, którzy sami nie chcą lub nie mogą tego zrobić.

W naszym warsztacie świadczymy usługi wymiany baterii i zachęcamy wszystkich, którzy tego potrzebują, do skorzystania z naszej wiedzy. Jeśli chodzi o wymianę akumulatora w samochodzie, jest to najwygodniejsza alternatywa dla tych, którym brakuje w tej dziedzinie dużych umiejętności. Z naszą pomocą cała procedura przebiega sprawnie i bezpiecznie, a nasi klienci oszczędzają czas i nie muszą się o nic martwić.

Co oznaczają poszczególne kontrolki na desce rozdzielczej?

Trzy grupy kontrolek znajdujących się na desce rozdzielczej

Ogólnie rzecz biorąc, na desce rozdzielczej znajdują się trzy grupy kontrolek:

• kontrolki zielone (lub niebieskie, niekiedy białe);

• kontrolki pomarańczowe (lub żółte);

• kontrolki czerwone.

Jakie są funkcje kontrolek na desce rozdzielczej?
Przyciski na desce rozdzielczej informują kierowcę o tym, co się dzieje w pojeździe w danym momencie (czyli innymi słowy z samochodem). Każdy kierowca powinien być zaznajomiony z podstawowym podziałem i najważniejszymi sygnałami na desce rozdzielczej, aby mógł na przykład ocenić, czy kontynuować jazdę, czy też konieczne jest szybkie zatrzymanie.

Deska rozdzielcza jest oświetlona trzema zestawami diod LED.

Istnieją trzy główne grupy lampek na desce rozdzielczej:

• Światła, które są zielone (lub niebieskie, a nawet białe) w kolorze;

Światła w postaci pomarańczowej lub żółtej

• Sygnały drogowe migające na czerwono.

Funkcje pojazdu, które mogą być uruchomione lub dostępne, są sygnalizowane zielonymi światłami, chociaż nie oznacza to konieczności zatrzymania pojazdu. Podświetlenie pomarańczowych świateł niekoniecznie oznacza, że ​​musisz przerwać jazdę, jeśli sygnalizują awarię lub aktywację niektórych systemów w samochodzie. Jazda na czerwonym świetle wskazuje na poważny problem, dlatego jest to zły pomysł.

Wskaźniki na desce rozdzielczej, które są zielone lub niebieskie

Wskaźniki na desce rozdzielczej

Wskaźniki pokazujące, że jazda jest bezpieczna, a jakość nie ma wpływu na zielone światła, obejmują:

• skuteczny system poduszek powietrznych;

• włączone są przednie światła przeciwmgielne;

na; • włączone światła drogowe

„Reflektory mijania” zostały włączone.

• włączone zostały światła pozycyjne;

ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE Z TYŁU

• został włączony system wspomagania parkowania.

Ta funkcja została aktywowana:

Istnieją dwa rodzaje kierunkowskazów:

Czas wyruszyć na autostradę!

Podświetlenie deski rozdzielczej w kolorze pomarańczowym lub żółtym

Wskaźniki na desce rozdzielczej

Pomarańczowe lampki informacyjne i ostrzegawcze mają różne znaczenia.

Mechanizm stabilizujący ESP został złamany;

• Awaria systemu wtrysku;

nie można włączyć zewnętrznych świateł

Awarie świec żarowych w silnikach;

• informacje o oblodzeniu na powierzchni

Ciśnienie w oponach jest za niskie.

ilość paliwa w zbiorniku;

uszkodzenie skrzyni biegów;

• włączono ogrzewanie tylnej szyby;

• włączony jest przepływ powietrza przez przednią szybę;

dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera

• Wlew benzyny nie został prawidłowo zamknięty.

Deska rozdzielcza ma pomarańczową lampkę, co mam zrobić? Wszystko może ulec zmianie w zależności od omawianej konkretnej kontroli.

Gdy kontrolka wskazuje, że korek wlewu paliwa wymaga prawidłowego zamknięcia, po prostu pociągnij i zrób to. Podobnie, jeśli widzimy oznakę oblodzenia drogi, należy postępować bardzo ostrożnie, a jeśli w baku jest jeszcze paliwo, zatrzymać się na najbliższej stacji benzynowej i doładować. Rozwiązanie problemów wskazywanych przez pomarańczowe światła nie zawsze jest takie proste. Musimy udać się do serwisu w przypadku np. uszkodzenia skrzyni biegów, awarii układu wtryskowego, awarii świec żarowych silnika, awarii świateł zewnętrznych.

Wskaźniki na desce rozdzielczej migają na czerwono

Wskaźniki na desce rozdzielczej

Czerwone światła na desce rozdzielczej lub podświetlenia, które wskazują, że jazda nie jest już bezpieczna, są to światła, które każą nam zjechać na pobocze i zatrzymać się.

Awaria poduszek powietrznych;

Awaria układu przeciwblokującego

lub • problem z hamulcami

• awaria elektroniki pojazdu;

• awaria układu wspomagania kierownicy;

• Minimalny poziom oleju w silniku;

pasy bezpieczeństwa były rozpięte.

• Niski poziom oleju;

drzwi lub klapę bagażnika można odblokować;

Ta lampka powinna świecić tylko przez kilka sekund po uruchomieniu silnika;

• światła awaryjne są włączone;.

przegrzanie płynu chłodzącego

• hamulec ręczny jest zaciągnięty;

Zużycie klocków hamulcowych to kolejny czynnik.

Najlepiej skontaktować się z pomocą drogową lub firmą zajmującą się naprawą samochodów, gdy zobaczysz czerwone światła. W przypadku, gdy tylna klapa jest otwarta, możemy po prostu sobie z tym poradzić sami, jeśli zobaczymy sygnał. Kluczem jest natychmiastowe zaprzestanie ich zamykania. Gdy zapalają się światła ostrzegawcze lub wcisnąłeś hamulec ręczny, kontrolka sygnalizuje, co dzieje się wokół Ciebie.
Czy samodzielnie wymieniasz klocki i tarcze?

wymiana wirnika i podkładki
Nie możesz mówić o precyzji, komforcie czy bezpieczeństwie podczas jazdy, jeśli nie masz skutecznego układu hamulcowego. Każdy samochód ma krytyczny układ hamulcowy, o który należy odpowiednio dbać, łącznie z regularną wymianą klocków i tarcz hamulcowych.

Jak często trzeba wymieniać klocki i tarcze hamulcowe?

Jadąc w mieście powinniśmy zmieniać klocki hamulcowe co 20 000 do 25 000 mil lub co 40 000 do 50 000 mil, jeśli jeździmy głównie autostradami. Oczywiście w prawdziwym świecie w grę wchodzą różne okoliczności, w tym styl jazdy kierowcy.

Tarcze hamulcowe są wymieniane co 60 000 do 80 000 kilometrów, czyli co sześć do ośmiu lat. Wymień je na każdy inny zestaw klocków hamulcowych, aby uzyskać opłacalną opcję.

Skąd wiesz, kiedy nadszedł czas, aby wymienić klocki i tarcze hamulcowe?

Nie można przegapić śladów zużycia klocków hamulcowych. Charakterystyczny pisk podczas hamowania wskazuje na potrzebę nowych (lub metaliczny dźwięk w przypadku aut ze specjalnymi płytkami na klockach). Będziemy mogli zobaczyć te informacje na naszych deskach rozdzielczych w nowszych pojazdach wyposażonych w odpowiednie technologie.

Nie w typowy sposób nie odczuwa się konieczności wymiany tarcz hamulcowych. Będziemy potrzebować suwmiarki, aby sprawdzić, czy kryteria minimalnej grubości zostały przekroczone, zanim zdecydujemy, czy nadszedł czas, aby wymienić tarcze. Jeśli tarcze zużywają się nierównomiernie, również są wymieniane.

Klocki i tarcze hamulcowe można wymieniać pojedynczo.

Na wszelki wypadek musimy zaopatrzyć się w nowe klocki i tarcze hamulcowe.

kliny wykonane z drewna

szczotka druciana;

Klucze;

klacz;

Jacek;

papier ścierny;

WD-40 lub inny płyn penetrujący

Aby uzyskać wytyczne, nasmaruj

Gdy samochód zostanie odpowiednio zabezpieczony, możemy rozpocząć wymianę. W tym celu pod koła należy podłożyć drewniane klocki (lub kliny). Następnie za pomocą podnośnika i klucza do nakrętek wykręć śrubę z wybranego koła i zamontuj klacz. Ciągnięcie koła powoduje:

Aby zdjąć zacisk, użyj klucza nasadowego lub płaskiego i trochę płynu penetrującego, jeśli śruby są zablokowane.

ponownie zamontować zacisk w stabilnym i bezpiecznym miejscu (nie powinien wisieć na przewodzie hamulcowym);

Sprawdź tłok pod kątem brudu i pęknięć, podnosząc gumę przeciwpyłową;

Podczas montażu wyjmujemy tłok z obejmy (wciskamy go, abyśmy mogli zamontować nową okładzinę cierną).

usuń kołki mocujące okładziny na miejscu, a następnie wyjmij klocki hamulcowe i jarzma;

Jarzmo hamulca zdejmujemy odkręcając nakrętki mocujące go do zwrotnicy.

Zdejmowanie starej tarczy hamulcowej jest tak proste, jak przyłożenie młotka do młotka przyczepionego do piasty koła i poluzowanie go odpowiednim kluczem.

dokładne czyszczenie szczotką drucianą i papierem ściernym

Nowa tarcza jest przymocowana do piasty.

użyj papieru ściernego, szczotki drucianej i pilnika, aby dokładnie wyczyścić jarzmo hamulca;

prowadnice zacisków są sprawdzane, czy łatwo się poruszają (jeśli się nie poruszają, są czyszczone i smarowane).

Do jarzma przyczepione były nasze przewodniki.

jarzmo i zwrotnica są skręcone razem

Wymieniamy zacisk i klocki hamulcowe.

Śruby mocujące są wkręcone.

wprawiamy koło w ruch

wyjąć samochód z kołyski, podnosząc go, a następnie opuszczając

Rękami dokręcamy śruby w naszych kołach.

Powtórz procedurę jeszcze trzy razy, aby wymienić wszystkie klocki i tarcze hamulcowe (pociągając kolejno każde z trzech następnych kół).

Po zakończeniu wymiany ważne jest kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca przed uruchomieniem auta (robimy to, aż stanie się twardy, co oznacza, że ​​tłok już dociskał klocki). Nie jest dobrym pomysłem mocne używanie hamulców na pierwszych kilku kilometrach.

Samodzielna wymiana klocków i tarcz hamulcowych wydaje się ryzykowna.

Samodzielna wymiana klocków i tarcz hamulcowych jest prosta, choć może być nie lada wyzwaniem dla osób bez dużej wiedzy na ten temat. Należy pamiętać, że w niektórych nowszych modelach procedura może być nieco inna, co utrudnia samodzielne wykonanie bez pomocy profesjonalnych narzędzi.

Chociaż zwykle możesz samodzielnie wymienić klocki i tarcze hamulcowe, wygodniej jest zlecić to profesjonalistom. W konsekwencji. Nowa część jest szybko i sprawnie instalowana przez naszych techników, dzięki czemu nasi klienci mogą być pewni, że ich samochód będzie gotowy do odbioru po skończonej pracy.

Jak sprzedawcy oszukują na akumulatorach?

Czy to dobra okazja, czy oszustwo?
Wybór właściwej baterii jest trudniejszy, niż się na początku wydaje. Czemu? Klienci są rutynowo oszukiwani przez nieuczciwych sprzedawców, którzy często odnoszą sukcesy w swoich przedsięwzięciach. Problem polega na tym, że oszustwa związane z baterią są tak łatwe, że każdy brak uwagi lub nieostrożność ze strony kupującego jest nową okazją do sprzedania mu czegoś, czego nie potrzebuje lub nie chce. Co możesz zrobić, aby uchronić się przed wykorzystywaniem przez nieuczciwych traderów?

Regulacje i normy obowiązują wszystkie zaangażowane strony, nie tylko producentów

Bateria nie ma wyrafinowanej konstrukcji. Jednak ze względu na użyte materiały i rolę, jaką pełnią, produkcja baterii podlega surowym ograniczeniom. Podczas jazdy z akumulatorem litowo-jonowym na pokładzie kierowcy muszą być świadomi pewnych ograniczeń bezpieczeństwa. Po zainstalowaniu nowej baterii starej nie należy wyrzucać. Przedmioty te należy zabrać z powrotem do wyznaczonych miejsc nadania w celu prawidłowej utylizacji.

Wybór baterii
Przy zakupie akumulatora do pojazdu postępuj zgodnie z zaleceniami producenta. Poniższe są krytyczne z punktu widzenia użytkownika końcowego:

Wymiary baterii; typ baterii (zwróć uwagę, że baterie AGM lub żelowe są teraz dostępne); pojemność baterii.
Powinieneś być w stanie podjąć świadomą decyzję w oparciu o tę wiedzę.

Choć teoretycznie jest kontrolowany, rynek baterii nie. Zgodnie z tymi zasadami specyfikacja baterii musi odzwierciedlać rzeczywisty stan baterii. Zakup baterii powinien być prosty i nie powinniśmy martwić się o popełnienie jakichkolwiek błędów. Okazuje się jednak, że ta kwestia jest właściwie dość wyraźna…

Baterie są oznaczone numerami seryjnymi.
W pierwszej kolejności należy przejrzeć najpopularniejsze oznaczenia standaryzowane na bateriach kupowanych w Polsce.

Dla akumulatorów kwasowo-ołowiowych o napięciu znamionowym 6 V lub 12 V aktualna norma europejska zawiera oznaczenie: PN-EN 50342-1 z dnia 2016-01. Znak „EN” pojawia się w formie skróconej, aby pokazać, że bateria spełnia jej kryteria (rozszerzenie symbolu będzie oznaczało konkretną wersję tej normy, np. symbol PN-EN 50342-1:2007 oznacza zgodność z normą , który obowiązywał do końca 2016 roku).

Oczywiście producenci baterii muszą również przestrzegać dodatkowych kryteriów. Przykłady obejmują:

W przypadku DIN (norma niemiecka):

Jest to standard ustalony przez SAE (standard amerykański).

• Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna (standard międzynarodowy).

Do wskazania użyto niewłaściwych symboli

Możemy kwestionować, na czym polega problem, ponieważ baterie muszą być identyfikowane za pomocą symboli wskazujących kryteria, które spełniają. Po pierwsze, wymagania te dotyczą wyłącznie producentów. Akumulator został wyprodukowany zgodnie z dostarczonymi specyfikacjami, jednak nie możemy być pewni, że został oznaczony tak jak wcześniej producent.

Chociaż problem ten nie dotyczy najbardziej znanych i znanych firm, których produkty gwarantują spełnienie wszystkich deklarowanych wymagań (wtedy kierowca może bezpiecznie wybrać konkretny sklep lub konkretnego dystrybutora tych baterii i mieć pewność, że nie kupuje przysłowiowego kota w torbie). Jeśli jednak chcemy kupić baterię mniej znanego producenta, mamy problem.

Jak się okazuje, istnieje znacznie więcej firm produkujących baterie niż marek baterii. Prowadzi to do dość oczywistego wniosku: mniejsze firmy stosują wyłącznie baterie od obecnie działających producentów, które zostały „zrebrandowane”. Nie jest już nielegalne wytwarzanie baterii, która nie spełnia standardów branżowych, ani podrabianie baterii znanych firm.

Oczywiście nie każdy dystrybutor, który próbuje „wymyślić” własną markę, jest oszustem. Powinniśmy jednak zachować szczególną ostrożność przy zakupie od niego baterii. ’ To tylko naklejka z oznaczeniami baterii i specyfikacjami. Dystrybutorzy mogą opieczętować oryginalne, oryginalne oznaczenia na bateriach, uniemożliwiając klientom zobaczenie najważniejszych danych, nawet jeśli producenci są zobowiązani do dokładnego oznaczania ich na swoich produktach.

Z jakich powodów dystrybutorzy producentów i inne rodzaje dealerów ukrywają informacje?
Łatwo to rozgryźć. Z reguły mają tendencję do podnoszenia początkowych specyfikacji. W konsekwencji sprzedawca zarabia więcej, sprzedając akumulator o tej samej pojemności, co akumulator o większej pojemności, a co za tym idzie, wyższą cenę. Rozważ koszty akumulatorów o dużej pojemności na najpopularniejszym w Polsce serwisie aukcyjnym. Dostępne będą nowe akumulatory o nieznanych nazwach, w cenach nawet dwa razy niższych niż akumulatory znanych producentów o takich samych specyfikacjach. Ze względu na wysoką awaryjność i krótką żywotność, oszczędności, jakich możemy się spodziewać po takim zakupie, szybko zostaną zniwelowane przez te wady.

To nie tylko strata pieniędzy, ale

To właśnie powiedzieliśmy i powtórzymy to jeszcze raz: kupowanie nieprawidłowo oznaczonych baterii nie oszczędza pieniędzy. Przeładowanie pojemności akumulatora nie jest szkodliwe, ale błędne oznaczenie jego rodzaju może narazić użytkownika na ryzyko (np. przy próbie ładowania zaawansowanych akumulatorów AGM za pomocą prostej ładowarki), dlatego warto o tym pamiętać. Gdy w naszym pojeździe zamontowana jest nieodpowiednia bateria, narażamy się na dalsze uszkodzenia.

Nie wiemy.

Podczas zakupu nowych baterii należy zachować ostrożność i mieć otwarty umysł, mimo że nie każdy dystrybutor czy pomysłodawca „nowej” marki jest oszustem. Mimo że zawsze szukamy najlepszych ofert, zbyt fantastyczna oferta powinna wzbudzić w nas ostrożność i skłonić nas do zastanowienia się przed dokonaniem zakupu. Najmądrzejszym sposobem działania jest prowadzenie interesów tylko ze znanymi i renomowanymi dostawcami.

Jak samemu odpowietrzyć hamulce w samochodzie?

Czy to dobra okazja, czy oszustwo?
Wybór właściwej baterii jest trudniejszy, niż się na początku wydaje. Czemu? Klienci są rutynowo oszukiwani przez nieuczciwych sprzedawców, którzy często odnoszą sukcesy w swoich przedsięwzięciach. Problem polega na tym, że oszustwa związane z baterią są tak łatwe, że każdy brak uwagi lub nieostrożność ze strony kupującego jest nową okazją do sprzedania mu czegoś, czego nie potrzebuje lub nie chce. Co możesz zrobić, aby uchronić się przed wykorzystywaniem przez nieuczciwych traderów?

Regulacje i normy obowiązują wszystkie zaangażowane strony, nie tylko producentów

Bateria nie ma wyrafinowanej konstrukcji. Jednak ze względu na użyte materiały i rolę, jaką pełnią, produkcja baterii podlega surowym ograniczeniom. Podczas jazdy z akumulatorem litowo-jonowym na pokładzie kierowcy muszą być świadomi pewnych ograniczeń bezpieczeństwa. Po zainstalowaniu nowej baterii starej nie należy wyrzucać. Przedmioty te należy zabrać z powrotem do wyznaczonych miejsc nadania w celu prawidłowej utylizacji.

Wybór baterii
Przy zakupie akumulatora do pojazdu postępuj zgodnie z zaleceniami producenta. Poniższe są krytyczne z punktu widzenia użytkownika końcowego:

Wymiary baterii; typ baterii (zwróć uwagę, że baterie AGM lub żelowe są teraz dostępne); pojemność baterii.
Powinieneś być w stanie podjąć świadomą decyzję w oparciu o tę wiedzę.

Choć teoretycznie jest kontrolowany, rynek baterii nie. Zgodnie z tymi zasadami specyfikacja baterii musi odzwierciedlać rzeczywisty stan baterii. Zakup baterii powinien być prosty i nie powinniśmy martwić się o popełnienie jakichkolwiek błędów. Okazuje się jednak, że ta kwestia jest właściwie dość wyraźna…

Baterie są oznaczone numerami seryjnymi.
W pierwszej kolejności należy przejrzeć najpopularniejsze oznaczenia standaryzowane na bateriach kupowanych w Polsce.

Dla akumulatorów kwasowo-ołowiowych o napięciu znamionowym 6 V lub 12 V aktualna norma europejska zawiera oznaczenie: PN-EN 50342-1 z dnia 2016-01. Znak „EN” pojawia się w formie skróconej, aby pokazać, że bateria spełnia jej kryteria (rozszerzenie symbolu będzie oznaczało konkretną wersję tej normy, np. symbol PN-EN 50342-1:2007 oznacza zgodność z normą , który obowiązywał do końca 2016 roku).

Oczywiście producenci baterii muszą również przestrzegać dodatkowych kryteriów. Przykłady obejmują:

W przypadku DIN (norma niemiecka):

Jest to standard ustalony przez SAE (standard amerykański).

• Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna (standard międzynarodowy).

Do wskazania użyto niewłaściwych symboli

Możemy kwestionować, na czym polega problem, ponieważ baterie muszą być identyfikowane za pomocą symboli wskazujących kryteria, które spełniają. Po pierwsze, wymagania te dotyczą wyłącznie producentów. Akumulator został wyprodukowany zgodnie z dostarczonymi specyfikacjami, jednak nie możemy być pewni, że został oznaczony tak jak wcześniej producent.

Chociaż problem ten nie dotyczy najbardziej znanych i znanych firm, których produkty gwarantują spełnienie wszystkich deklarowanych wymagań (wtedy kierowca może bezpiecznie wybrać konkretny sklep lub konkretnego dystrybutora tych baterii i mieć pewność, że nie kupuje przysłowiowego kota w torbie). Jeśli jednak chcemy kupić baterię mniej znanego producenta, mamy problem.

Jak się okazuje, istnieje znacznie więcej firm produkujących baterie niż marek baterii. Prowadzi to do dość oczywistego wniosku: mniejsze firmy stosują wyłącznie baterie od obecnie działających producentów, które zostały „zrebrandowane”. Nie jest już nielegalne wytwarzanie baterii, która nie spełnia standardów branżowych, ani podrabianie baterii znanych firm.

Oczywiście nie każdy dystrybutor, który próbuje „wymyślić” własną markę, jest oszustem. Powinniśmy jednak zachować szczególną ostrożność przy zakupie od niego baterii. ’ To tylko naklejka z oznaczeniami baterii i specyfikacjami. Dystrybutorzy mogą opieczętować oryginalne, oryginalne oznaczenia na bateriach, uniemożliwiając klientom zobaczenie najważniejszych danych, nawet jeśli producenci są zobowiązani do dokładnego oznaczania ich na swoich produktach.

Z jakich powodów dystrybutorzy producentów i inne rodzaje dealerów ukrywają informacje?
Łatwo to rozgryźć. Z reguły mają tendencję do podnoszenia początkowych specyfikacji. W konsekwencji sprzedawca zarabia więcej, sprzedając akumulator o tej samej pojemności, co akumulator o większej pojemności, a co za tym idzie, wyższą cenę. Rozważ koszty akumulatorów o dużej pojemności na najpopularniejszym w Polsce serwisie aukcyjnym. Dostępne będą nowe akumulatory o nieznanych nazwach, w cenach nawet dwa razy niższych niż akumulatory znanych producentów o takich samych specyfikacjach. Ze względu na wysoką awaryjność i krótką żywotność, oszczędności, jakich możemy się spodziewać po takim zakupie, szybko zostaną zniwelowane przez te wady.

To nie tylko strata pieniędzy, ale

To właśnie powiedzieliśmy i powtórzymy to jeszcze raz: kupowanie nieprawidłowo oznaczonych baterii nie oszczędza pieniędzy. Przeładowanie pojemności akumulatora nie jest szkodliwe, ale błędne oznaczenie jego rodzaju może narazić użytkownika na ryzyko (np. przy próbie ładowania zaawansowanych akumulatorów AGM za pomocą prostej ładowarki), dlatego warto o tym pamiętać. Gdy w naszym pojeździe zamontowana jest nieodpowiednia bateria, narażamy się na dalsze uszkodzenia.

Nie wiemy.

Podczas zakupu nowych baterii należy zachować ostrożność i mieć otwarty umysł, mimo że nie każdy dystrybutor czy pomysłodawca „nowej” marki jest oszustem. Mimo że zawsze szukamy najlepszych ofert, zbyt fantastyczna oferta powinna wzbudzić w nas ostrożność i skłonić nas do zastanowienia się przed dokonaniem zakupu. Najmądrzejszym sposobem działania jest prowadzenie interesów tylko ze znanymi i renomowanymi dostawcami.

Na jak długo wystarczają żarówki w aucie?

Zarówno w przypadku żarówek samochodowych, jak i mieszkaniowych, wybór trwałej żarówki jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu właściwej decyzji. Na szczęście ustalenie, jak długo potrwa dana żarówka, zanim się wypali, jest prostym procesem. Na opakowaniu lub na dokumentach dostarczonych przez firmę, np. na ich stronie internetowej.

Wskaźniki Tc i B3 – żarówki samochodowe
Zarówno Tc, jak i B3 mają wpływ na żywotność żarówki. Nauczenie się znaczenia tych symboli przed dokonaniem zakupu to mądry ruch.

63,2 proc. żarówek modelowych wyłącza się po godzinach Tc, natomiast 3 proc. żarówek modelowych wyłącza się po godzinach Tc, co określa parametr B3. Np. parametr Tc jest większy niż B3, co oznacza, że ​​dana żarówka przepali się dopiero po wskazaniu wartości Tc (lub trochę dłużej), a w najgorszym przypadku przepali się po tylu godzinach pracy, ile sugerowano przez parametr B3.

Ponadto wykorzystanie obu tych czynników sprzyja wyróżnianiu się żarówek na rynku pod względem ich długoterminowej trwałości. Zarówno Tc, jak i B3 mają różną trwałość, ale stosunek jednego do drugiego też jest inny. Nawet jeśli żywotność B3 jest tylko trochę krótsza lub nawet o połowę dłuższa niż Tc, wybór nadal jest wyzwaniem z tego powodu.

Długotrwała wydajność popularnych lamp halogenowych
Podczas gdy konwencjonalne żarówki samochodowe H7 mają parametr Tc wynoszący 550-650 godzin, od żarówek B3 oczekuje się jedynie 300-350 godzin życia. Standardowe żarówki H4 mogą wytrzymać nawet 900 godzin (Tc), ale te długowieczne mogą wytrzymać nawet 3000 godzin (Tc). Trwałe żarówki H7 mogą palić się przez zaledwie 1000 godzin, czyli trzy razy mniej (Tc). W porównaniu do innych typów żarówek, takich jak żarowe i kompaktowe (CFL), żarówki H4 są lepsze. Ponieważ ich żarówki są większe, lepiej rozpraszają ciepło powstałe podczas pracy.

Innymi słowy, „wysoce wydajne” żarówki H7 mają najniższą żywotność. Około 150 (B3) do 250 (B3) godzin (Tc). To już od 500 (B3) do 900 (Tc) godzin dla żarówek H3 o wyższej wydajności, czyli tyle samo, co w przypadku wcześniej określonych żarówek niebieskich i żarówek standardowych.

Długa żywotność świateł ksenonowych
Żarówki ksenonowe są również znane ze swojej długiej żywotności. Z żarówką B3 żarówki D1S mogą działać do 3000 godzin. Dodatkową korzyścią jest to, że ich światło ma odcień porównywalny do światła słonecznego i jest jaśniejsze (tj. bardziej intensywne).

Światła LED mają dłuższą żywotność niż żarówki żarowe
Oprócz długiej żywotności, niskiego zużycia energii i doskonałego oddawania barw światła, żarówki LED mają wiele innych zalet w porównaniu z żarówkami i halogenami. Ich świetna jakość wymaga jednak drogiej ceny.

Od czego zależy żywotność żarówki samochodowej?
Jedną rzeczą jest przestrzeganie wytycznych dostarczonych przez producentów; innym jest używanie prawdziwych żarówek podczas jazdy w różnych środowiskach, co jest zupełnie innym problemem. W warunkach laboratoryjnych do oszacowania żywotności żarówek wykorzystuje się prąd o napięciu 13,2 V i można je używać tylko w jednym kierunku świecenia (są unieruchomione). Oprócz skrócenia żywotności żarówki, podróżowanie po nierównych drogach, zwłaszcza przy dużych prędkościach, generuje wibracje, które mogą szybko przepalić żarówkę. Mając na uwadze ryzyko awarii, zawsze powinniśmy mieć w samochodzie zapasowy zestaw żarówek, bez względu na to, jak długo mają starczyć.

Naprawa żarówki samochodowej w Warszawie i inne drobne problemy:
Istnieje kilka samochodów, w których wymiana żarówki może być kłopotliwa. Możesz skontaktować się z nami pod numerem 697-598-149, jeśli potrzebujesz mechanika. Ponieważ nasi mechanicy i elektrycy samochodowi są dostępni od 9:00 do 23:00, możemy pomóc klientom o każdej porze dnia i nocy. Zapewniamy pomoc drogową oraz mobilny warsztat samochodowy, dzięki czemu możemy obsługiwać klientów w ich miejscu zamieszkania lub w podróży w przypadku nieoczekiwanej awarii. Aby zaokrąglić naszą listę usług, świadczymy usługi ratownicze i transportowe. W Warszawie oferujemy warsztat samochodowy.

Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Wiele nowoczesnych modeli samochodów ma paski rozrządu, a także starsze typy. Wielu czołowych producentów nadal z dużym powodzeniem stosuje tę metodę. Jednak pomimo tego, że poprawiła się ich jakość, nie są one niezwyciężone.

Do czego dokładnie służy pasek rozrządu?
Obrót wału korbowego i wałka rozrządu jest koordynowany przez pasek rozrządu. W rezultacie zawory silnika mogą otwierać się i zamykać z większą precyzją, zmniejszając prawdopodobieństwo ich zderzenia z tłokami podczas pracy. Dlatego pasek rozrządu jest krytycznym elementem pojazdu. W wielu przypadkach jego uszkodzenie jest równoznaczne z całkowitym zniszczeniem samego silnika.

Ważne jest, aby wiedzieć, jak często wymieniać pasek rozrządu.
Wymiana paska rozrządu w niektórych przypadkach jest oczywista. Należy ją wymienić, jeśli jest pęknięta lub w inny sposób uszkodzona mechanicznie lub np. zaolejona, gdyż należy ją natychmiast wymienić. Niezależnie od tego, ile przejechał samochód, oczekuje się również, że pasek powinien być wymieniany co pięć lat.

Na koniec pamiętajmy, że pasek rozrządu należy wymienić, jeśli kupujesz starszy samochód i nie masz pewności co do jego historii serwisowej lub nie wiesz, ile przejechał.

Zaleca się wymianę paska rozrządu po 90-150 km, aw niektórych przypadkach po 180 000 km jazdy. Jest to jednak tylko ogólna wskazówka, a niektóre marki samochodów mogą mieć różne wartości. Możliwe jest uzyskanie informacji od producentów samochodów, kiedy pasek powinien zostać wymieniony. Ponieważ odnoszą się do zużycia paska, proponowane przez nich odległości są często dokładne.

Zawsze warto skonsultować się z doświadczonym, zaufanym mechanikiem, który może zbadać stan paska rozrządu w naszym aucie i ustalić, czy wytyczne producenta są odpowiednie, czy może lepiej byłoby skrócić zalecany przebieg o 20% do 30 %. (najczęściej dzieje się to w przypadku starszych samochodów). Dzięki temu nie musisz martwić się o niespodziewanie zerwany pasek.

Ważne jest, aby pamiętać, że paski rozrządu należy wymieniać wcześniej niż jest to zalecane, jeśli pojazd był eksploatowany w trudnych lub nawet trudnych warunkach lub jeśli jeździł głównie po mieście.

Zakłada się, że pasek rozrządu i inne elementy, którymi napędza, należy wymienić (np. pompę wody, rolki prowadzące lub napinacze zgodnie z zaleceniami danego producenta). Wszystkie te elementy z czasem ulegają degradacji i są podatne na uszkodzenia mechaniczne, którym nowy pasek nie będzie w stanie zapobiec.

Nasza firma wykonuje wymianę pasków rozrządu.
Skontaktuj się z nami, jeśli pasek rozrządu w Twoim samochodzie wymaga wymiany. Pojazdy wszystkich marek i modeli są obsługiwane przez naszych mechaników. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac nasi eksperci przeprowadzają dokładną diagnostykę samochodu, diagnozują problem oraz szacują koszt naprawy. Akceptując wydatki, podajemy procedurę odbioru pojazdu do naprawy i określamy datę odbioru auta. Jesteśmy zawsze dostępni, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania naszych klientów dotyczące procesu naprawy. Potrzebujesz warszawskiego warsztatu samochodowego lub pomocy drogowej lub holowania? Skontaktuj się z nami o każdej porze dnia i nocy, korzystając z naszej całodobowej infolinii!

Jak dobrać olej do starego i nowego auta?

Który olej silnikowy używamy jest taki sam niezależnie od tego, czy mamy nowy samochód, czy stary. Używaj symboli na środkach smarnych i używaj tylko tych, które są zgodne ze specyfikacjami określonymi przez producenta pojazdu. Zawsze.

Jak wybrać olej i dlaczego jest tak ważny?
Olej silnikowy należy dobierać ostrożnie, ponieważ ma to znaczący wpływ na osiągi pojazdu. Dodatkowo odpowiada za utrzymanie czystości, nasmarowania i ochrony przed korozją części roboczych zespołu napędowego, a także za tłumienie hałasu i wibracji powodowanych przez ruchome elementy, takie jak cylindry i tłoki. Jeśli użyjemy niewłaściwego oleju, wszystkie te funkcje będą zagrożone.

Jak wybrać odpowiedni olej do mojego nowego lub używanego samochodu?
Nowe samochody mają do wyboru szeroką gamę systemów oczyszczania spalin i układów napędowych. Smary dla każdego typu pojazdu będą się różnić. Oleje niskopopiołowe (znane również jako oleje niskopopiołowe) oraz oleje średniopopiołowe to najczęściej stosowane rodzaje olejów (tzw. mid SAPS). Stosowanie olejów o wysokiej zawartości popiołu (tj. kompletnych SAPS) jest najlepszą odpowiedzią dla starszych samochodów, ale mogą one uszkodzić filtr cząstek stałych, jeśli zawierają zbyt wiele dodatków (DPF).

Wytyczne ACEA
Jedno z kryteriów ACEA wymaga olejów, które są bezpieczne dla filtrów DPF (ACEA C1, ACEA C2 itd. do ACEA C5). Nie jest to jednak decyzja przypadkowa. Istnieją pewne normy olejowe, które musi spełniać silnik naszego samochodu i nie powinniśmy używać oleju, który nie spełnia tych norm, np. ACEA C2. W silnikach, które nie są wyposażone w nowoczesne systemy oczyszczania spalin, w tym filtr cząstek stałych w silnikach Diesla, nie należy stosować smaru klasy ACEA „C”.

Specyfikacje oleju silnikowego
Informacje te można znaleźć na etykiecie każdej butelki oleju. Do każdej z jego cech zostały przypisane symbole. Jeśli chcesz dobrać odpowiedni olej, musisz zapoznać się z tymi terminami. Przykładem tego jest użycie symboli SAE 5W-30, SAE 5W-40 itp. do wskazania lepkości oleju (gdzie każdy kod odpowiada jednemu z 14 poziomów lepkości). Olej posiada klasyfikację A1/B1, wskazującą, że jest energooszczędny i nadaje się do silników „ciasno dopasowanych”, co pozwala na stosowanie go odpowiednio w nowoczesnych samochodach japońskich i amerykańskich. W nowoczesnych samochodach europejskich oraz starszych samochodach japońskich i amerykańskich, z wyjątkiem pojazdów z bezpośrednim wtryskiem paliwa do silników wysokoprężnych, kod A3/B3 oznacza oleje „luźne”, które można stosować. Oleje silnikowe „luźne”, które mogą być stosowane w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi z wtryskiem bezpośrednim, oznaczone są kodami A3 i B4. Energooszczędne środki smarne do wysokowydajnych „ścisłych” silników są oznaczone kodem A5/B5.

Porady producenta
Wybierając olej należy przede wszystkim kierować się zaleceniami producenta. Wynika to z faktu, że różni producenci samochodów mają różne specyfikacje najlepszych olejów do stosowania w ich pojazdach. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie oleju zgodnego z tymi specyfikacjami. Wtedy będziemy wiedzieli na pewno, czy będzie działać z silnikiem naszego pojazdu.

Zalecenia i homologacje nie są pojęciami wymiennymi, dlatego ważne jest, aby zrozumieć, że „normy” producenta samochodu mogą, ale nie muszą być spełniane przez olej, który jest „dopuszczony” do stosowania w określonym pojeździe. W rzeczywistości jest bardzo możliwe, że nigdy tego nie wypróbował. Zastanów się, jak ważny jest właściwy dobór oleju silnikowego i zwróć uwagę na te drobne szczegóły.

Konieczna jest wymiana oleju samochodowego.
Z czasem właściwości oleju silnikowego ulegają pogorszeniu, co wymaga regularnej wymiany. Najczęściej wykonuje się tę procedurę po przejechaniu kolejnych 15 000 do 30 000 kilometrów. Wymiana oleju silnikowego co 10 000 kilometrów może być konieczna w niektórych pojazdach iw pewnych sytuacjach, na przykład gdy pojazd jest często poddawany dużym obciążeniom.

Prosimy o kontakt w przypadku wymiany oleju w Państwa pojeździe. Jeśli chodzi o wybór oleju do Twojego pojazdu, podpowiemy Ci, na co zwracać uwagę i ile będzie Cię kosztować jego wymiana. Każdy klient korzystający z naszych usług przed rozpoczęciem pracy otrzymuje protokół weryfikujący czynności wykonane w pojeździe. Zarówno nasz stacjonarny serwis samochodowy, jak i mobilna naprawa pojazdów są dostępne dla klientów. Codziennie od 9:00 do 23:00 nasi mechanicy i elektrycy są pod telefonem.

TEREN DZIAŁANIA:

  • Warsztat samochodowy – ul. Herbowa 23, Warszawa
  • Warszawa – Bemowo, Białołęka, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga Południe, Praga Północ, Rembertów, Targówek, Ursus, Wawer, Wesoła, Wilanów, Wola, Włochy, Śródmieście, Żoliborz.
  • Okolice Warszawy: Piaseczno, Konstancin-Jeziorna, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Raszyn, Żyrardów, Kobyłka, Marki, Ostrów, Radzymin, Tłuszcz, Wołomin, Zielonka, Ząbki, Ożarów, Łomianki, Józefów, Otwock, Legionowo, Mława, Ciechanów, Serock, Wyszków, Zegrze.
  • Polska i Europa – w przypadku transportu pojazdów, motorów itp.

Co się dzieje?
Każdy klient traktowany jest indywidualnie. Po naprawie pojazdu prace są dokumentowane w postaci protokołu naprawy. Następnie przeprowadzana jest fachowa diagnoza, a problemy auta są przekazywane właścicielowi. Dodatkowo przedstawiamy klientom kosztorys całkowitego kosztu naprawy z uwzględnieniem kosztów materiałów i robocizny oraz chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Uwagi właściciela uwzględniliśmy przy ustalaniu terminu zakończenia prac remontowych. W celu rozpoczęcia procesu naprawy wymagamy od klienta potwierdzenia wszystkich opłat i szczegółów procedury. W trakcie procesu naprawy regularnie komunikujemy się z klientem, aby na bieżąco informować go o statusie naprawy. Po zakończeniu wszystkich napraw będziesz gotowy do drogi.

USŁUGI:

Naprawy w stałej lokalizacji tj. Mobilny Serwis Samochodowy, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa, Pomoc Drogowa, Holowanie, Laweta Warszawa

admin: