MECHANIK PORADNIK

Każdy klient traktowany jest indywidualnie. Po naprawie pojazdu prace są dokumentowane w postaci protokołu naprawy. Następnie przeprowadzana jest fachowa diagnoza, a problemy auta są przekazywane właścicielowi. Dodatkowo przedstawiamy klientom kosztorys całkowitego kosztu naprawy z uwzględnieniem kosztów materiałów i robocizny oraz chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Uwagi właściciela uwzględniliśmy przy ustalaniu terminu zakończenia prac remontowych. W celu rozpoczęcia procesu naprawy wymagamy od klienta potwierdzenia wszystkich opłat i szczegółów procedury. W trakcie procesu naprawy regularnie komunikujemy się z klientem, aby na bieżąco informować go o statusie naprawy. Po zakończeniu wszystkich napraw będziesz gotowy do drogi.

USŁUGI:

Naprawy w stałej lokalizacji tj. Mobilny Serwis Samochodowy, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa, Pomoc Drogowa, Holowanie, Laweta Warszawa

Dlaczego silnik się przegrzewa?

Gdy silnik samochodu przegrzewa się, kierowca może zauważyć liczne anomalie związane z ogrzewaniem (takie jak dmuchanie tylko zimnym lub tylko gorącym powietrzem), smród płynu chłodzącego unoszący się w kabinie oraz gotowanie płynu chłodzącego, jeśli jazda jest kontynuowana pomimo wysokiej temperatury silnika. Z tego powodu para zaczyna unosić się z okapu, gdy cały system gotowania jest otwarty, wydłużając czas gotowania. Co jednak powoduje przegrzewanie się silnika? Dlaczego to się dzieje?

Co powoduje przegrzewanie się silnika?
Nie ma obaw o przegrzanie silnika z powodu dobrze działającego układu chłodzenia — nawet przy wysokich temperaturach powietrza nie będziemy mieć żadnych problemów. Możliwe jest jednak, że z czasem pojawią się w nim inne wady.

Wśród możliwych przyczyn przegrzania silnika są:
Jeśli termostat działa nieprawidłowo, silnik przegrzeje się w różnych okolicznościach, w tym podczas dynamicznej jazdy i korków, w zależności od miejsca zablokowania.

Uszkodzenie wirnika pompy wodnej skutkuje jej awarią.

Mógł wystąpić problem z wentylatorem;

• Wyciek grzałki (powodujący kontakt powietrze-powietrze w całym systemie);

oraz • uszkodzenie pokrywy zbiornika wyrównawczego, co powoduje przegrzanie silnika.

Przegrzanie w korkach może być spowodowane wieloma czynnikami, m.in.:

• wadliwe działanie czujników regulujących zawory (wymiana termostatu).

Chłodnica układu chłodzenia jest krytycznym elementem. Gromadzący się w nim brud lub muł zmniejsza jego skuteczność (co może być problemem głównie dla posiadaczy starych samochodów). Aby uzyskać optymalną wydajność układu chłodzenia, regularnie wymieniaj płyn chłodzący w chłodnicy pojazdu, używaj odpowiedniego rodzaju płynu i nigdy nie używaj wody jako zamiennika.

Płyny redukujące ciepło
Wśród chłodziw dostępnych na rynku są:

Oprócz płynów IAT,

Ponadto płyny OAT;

Dodatkowo płyny HOAT

W szczególności płyny POAT.

Układ chłodzenia jest chroniony przed korozją płynami IAT. Nie zachęca się do stosowania tych grzejników w nowych samochodach, ponieważ nie są one kompatybilne z żeliwnymi blokami silnika i lutowanymi chłodnicami, takimi jak te widywane w historycznych samochodach. Co 1-2 lata należy uzupełnić płyny IAT.

Obecnie najbardziej preferowanym płynem chłodzącym są płyny OAT. Nie są one jednak zalecane do samochodów zabytkowych, ponieważ mogą powodować uszkodzenia elementów miedzianych i mosiężnych oraz połączeń lutowanych, dlatego nie są zalecane.

Ponieważ mają zalety zarówno OATS, jak i IATS, są znane jako płyny „hybrydowe”. Mają 5-letnią żywotność i są kompatybilne zarówno z aluminium, jak i żeliwem, dzięki czemu są bezpieczne zarówno dla nowych, jak i zabytkowych samochodów.

Płyny POAT to płyny niezwykle trwałe (około 7 lat). Do ich produkcji wykorzystywany jest między innymi glikol propylenowy.

Co mogę zrobić, aby uniknąć przegrzania silnika?
Zapobieganie przegrzaniu silnika można osiągnąć poprzez staranny dobór płynu chłodzącego, a także częstą fachową diagnostykę układów chłodzenia i napędu, co pozwoli na szybkie podjęcie działań zaradczych.

Pomoc ekspertów:
Masz podobne problemy ze swoim samochodem? Zadzwoń do nas! Od 8:00 do 23:00 pracują mechanicy samochodowi i elektrycy. Zapewniamy serwis samochodów zarówno zaparkowanych, jak i wędrujących. Możliwa jest diagnostyka na miejscu i wycena naprawy, a my dotrzemy do Ciebie na czas. Dokładamy wszelkich starań, aby naprawiać samochody, gdy są jeszcze w drodze, czy to w domu klienta, czy w pracy. W razie potrzeby korzystamy z pomocy holownika, aby dostarczyć pojazdy do naszego serwisu. Przed przystąpieniem do naprawy nasi klienci otrzymują oszacowanie całkowitego kosztu.

Co psuje filtry DPF?

Filtry cząstek stałych lub filtry DPF to filtry montowane na wydechu do silników Diesla. Usuwają cząsteczki sadzy i popiołu ze spalin. Obecnie nowe pojazdy z silnikiem Diesla muszą mieć filtr DPF. Należy pamiętać, że problem czarnego dymu związany z tymi samochodami został całkowicie wyeliminowany w wyniku zastosowania tych technologii.

Filtry cząstek stałych w samochodach z silnikami wysokoprężnymi mają służyć przez cały okres eksploatacji pojazdu, ale według producentów nie zawsze tak jest. Czasami filtry te mogą być niezwykle trwałe, ale tylko w określonych okolicznościach. Przyjrzyjmy się więc, co powoduje awarię filtrów DPF.

Wadliwe silniki i DPF
Wady silnika, takie jak awaria wtryskiwacza i turbosprężarki, a także zużycie filtra cząstek stałych (DPF), to inne czynniki, które przyczyniają się do zniszczenia DPF. Ponieważ stare lub niesprawne silniki wytwarzają więcej sadzy, stwarzają większe niebezpieczeństwo zatkania filtra powietrza.

Co możesz zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji? Przede wszystkim należy regularnie sprawdzać silnik. W przypadku nawet drobnej wady, która się nie ujawniła, będziemy w stanie natychmiast się nią zająć. Warto też wiedzieć, że na rynku pojawia się coraz więcej preparatów do czyszczenia filtrów DPF oraz organizacji (np. warsztaty samochodowe), które oferują tego typu usługi. Ważna jest również odpowiednia pielęgnacja silnika. Takie zabiegi, choć nie tak skuteczne i wydajne, mogą znacznie podnieść jakość działania czyszczonego filtra.

Pokonywanie krótkich dystansów z rozsądną prędkością
Należy również wziąć pod uwagę fakt, że filtry cząstek stałych do silników diesla nie są stosowane na krótkich dystansach (czyli po prostu z prowadzeniem samochodu, z którym mamy do czynienia poruszając się po mieście). W rezultacie filtry te mogą zatrzymać tylko tyle brudu, zanim będą musiały zostać wyczyszczone i wymienione. Ze względu na wysokie temperatury (około 600 stopni Celsjusza) nie są w stanie skutecznie strzelać. Aby samochód osiągnął tę temperaturę, potrzeba co najmniej kilku minut jazdy w dużym tempie. Jeśli silnik nie pracuje prawidłowo, niespalona benzyna może przedostać się do oleju silnikowego, zwiększając ryzyko awarii silnika i turbosprężarki. Gdy nie zostaną odpowiednio naoliwione, zużyją się szybciej, niż gdyby były odpowiednio nasmarowane.

Co możesz zrobić, aby uniknąć takich sytuacji? Za wszelką cenę należy unikać jazdy na krótkich dystansach. Niestety nie zawsze można zastosować się do tej rady.

Jednak podczas jazdy po mieście można zastosować konkretny ciekły katalizator, aby poprawić spalanie cząstek stałych (odpowiedni tylko do filtrów mokrych). Dzięki temu temperatura spalania zostanie obniżona nawet o 200 stopni Celsjusza. Z drugiej strony katalizatory mają swoją cenę: tlenek ceru. Ponieważ cząsteczki ceru nie palą się same, filtr może się zatkać po przejechaniu przez silnik 120-200 tys. kilometrów. Katalizatory wymagają częstego czyszczenia i wymiany filtrów, więc należy o tym pamiętać podczas ich użytkowania.

Jaki jest najlepszy sposób konserwacji filtra cząstek stałych?
Zgodnie z powyższymi informacjami, wydajność i trwałość filtra DPF w dużej mierze zależą od sposobu użytkowania pojazdu i pielęgnacji silnika. Innymi słowy, wydajność filtra w dużym stopniu zależy od środowiska, w którym się znajduje. Problemy z filtrem są mniej prawdopodobne, jeśli kierowca dba o silnik, używa wysokiej jakości benzyny i oleju, a nie jeździ tylko po mieście. To dlatego, że jeśli jest do tyłu, a nie do przodu, będzie musiał dostosować się do szybszej i częstszej blokady, która się pojawi.

Jeśli Twój filtr cząstek stałych (DPF) wymaga naprawy, zadzwoń do nas. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc! Każdego dnia tygodnia jesteśmy tu od 9:00 do 23:00. Nasi technicy i elektrycy są dostępni przez całą dobę, aby zdiagnozować i naprawić pojazdy naszych klientów (pod warunkiem dostępności części do danego pojazdu) w przypadku nieoczekiwanej awarii. Jako warsztat samochodowy jesteśmy zarówno stacjonarni, jak i mobilni. W razie potrzeby przyjedziemy do Ciebie i naprawimy Twój samochód na drodze, w Twoim domu, a nawet w biurze (jeśli naprawa jest możliwa bez użycia windy). Jeśli samochód będzie musiał zostać odholowany na miejsce, zawieziemy go tam lawetą i tam naprawimy.

Awaryjny rozruch samochodu – jak zrobić to dobrze?

Wiadomo, że rozładowany akumulator powoduje problemy z rozruchem dla wielu kierowców. Zdarzenia te mogą wystąpić w każdym pojeździe, nawet w nowszych modelach, które zawierają dużą liczbę urządzeń elektrycznych i systemów zużywających energię, nawet gdy pojazd jest zaparkowany. Kiedy bateria wyczerpie się, jak bezpiecznie i skutecznie uruchomić samochód? To, co musisz wiedzieć, jest właśnie tutaj!

„Pożyczanie” zasilania z innego pojazdu do awaryjnego uruchomienia
Jeśli akumulator twojego samochodu jest całkowicie rozładowany, najbezpieczniejszą opcją jest „pożyczenie” energii z innego pojazdu.

Przed przystąpieniem do dalszej części procesu musimy zbliżyć samochody tak blisko siebie, jak to możliwe, aby używane przez nas kable nie były zbyt krótkie. Kiedy „pożyczamy” energię z silnika pojazdu, musimy również pamiętać o wyłączeniu go przed podłączeniem akumulatorów. Aby zapewnić płynny przepływ energii elektrycznej, ważne jest, aby sprawdzić zaciski akumulatora pod kątem zabrudzeń i zanieczyszczeń.

Jeśli chcemy „pożyczyć” energię z drugiego samochodu, musimy połączyć dodatni biegun akumulatora tego samochodu z dodatnim biegunem naszego.

Upewnij się, że dodatni biegun akumulatora jest podłączony do czerwonego przewodu.

Ujemny zacisk baterii dawcy jest podłączony do czarnego przewodu.

Użyj „mas” (takich jak głowica cylindra lub blaszane krawędzie komory silnika) do podłączenia czarnego przewodu.

Uruchom silnik samochodowy (lub poproś drugiego kierowcę o jego uruchomienie), aby „pożyczyć” prąd.

Sprawdź, czy możesz uruchomić nasz samochód;

Odczekaj kilka sekund po uruchomieniu silnika, zanim włączysz światła, ogrzewanie szyb itd. (uruchomienie ogromnych odbiorników elektrycznych);

Czas odłączyć czarny przewód naszej „pożyczonej” baterii od naszej własnej.

Czerwony przewód musi być odłączony.

Upewnij się, że czarny przewód nie łączy się bezpośrednio z zaciskiem naszego rozładowanego akumulatora podczas podłączania go do akumulatorów. Jest to bardzo ważne, ponieważ złamanie zasady może spowodować eksplozję.

Korzystanie z dodatkowego akumulatora do awaryjnego rozruchu
Zewnętrzny akumulator rozruchowy, czasami nazywany „powerbankiem”, może być używany do bezpiecznego rozruchu rozładowanego akumulatora. Takie podejście jest bardzo praktyczne, ponieważ te gadżety mogą nawet zmieścić się w kieszeni, dzięki czemu możesz je nosić i używać samodzielnie.

Wyjątki od reguły
Procedury rozruchu awaryjnego w przypadku samochodu z rozładowanym akumulatorem są ogólnie stosowane, jednak w przypadku określonej marki samochodu mogą być konieczne niewielkie zmiany. Dlatego dobrze jest dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu, zanim znajdziemy się w sytuacji, w której musimy uruchomić pojazd w sytuacji awaryjnej. Dzięki temu od razu będziemy dokładnie wiedzieć, co robić.

Skorzystanie z naszej pomocy drogowej lub mobilnej firmy naprawczej jest opcją, jeśli Twój samochód nie chce się uruchomić i potrzebujesz pomocy profesjonalisty. Aby zgłosić problem, zadzwoń i opisz obserwowalne objawy, a także miejsce, w którym się znajdujesz. Nasi eksperci przedstawią Państwu oszacowanie kosztów diagnostyki i niezbędnych napraw. Od 9:00 do 2:00 nasi mechanicy i elektrycy są dostępni, aby Ci pomóc.

Co stanowi niebezpieczny poziom rdzy w samochodzie?
rdza na pojeździe
Problem korozji jest czymś więcej, niż sądzą niektórzy kierowcy i nie jest to tylko kwestia estetyczna. Z drugiej strony zardzewiały pojazd może stanowić poważne zagrożenie zarówno dla kierowcy, jego pasażerów, jak i innych użytkowników dróg. W rezultacie ważne jest, aby zrozumieć, czy rdza na określonych obszarach samochodu stanowi poważny problem.

Czynniki zwiększające ryzyko korozji samochodowej
Wszystkie pojazdy są podatne na korozję. Wszystkie posiadają metalowe elementy, a ich odporność na korozję pozostawia wiele do życzenia. Należy pamiętać, że rdzę można zminimalizować. Przykładowo garaż wentylowany może służyć do przechowywania pojazdu (a jeśli to niemożliwe, parkowania na utwardzonych i płaskich powierzchniach, czyli takich, na których nie zbiera się woda).

Aby wcześnie wykryć rdzę, podczas wizyt serwisowych lub corocznych przeglądów sprawdzaj wszystkie ukryte szczeliny pojazdu, takie jak podłoga i nadkola. Jak tylko zidentyfikujesz źródło korozji, będziesz w stanie zatrzymać ją w jej śladach.

Rdza na powierzchni
Chociaż zardzewiała obudowa jest nieestetyczna, ta wada rzadko jest postrzegana jako poważny problem. Czy to jest poprawne? Nie, ale to trochę jedno i drugie. Niewielkie ilości rdzy na karoserii nie mają wpływu na bezpieczną jazdę pojazdu, ale gdy rdza jest wystarczająco silna, pogarsza trwałość pojazdu i utrudnia jazdę, zwiększając prawdopodobieństwo stłuczki lub wypadku. W przypadku kolizji zardzewiałe nadwozie samochodu będzie znacznie bardziej podatne na wgniecenia i złamania, co zwiększa niebezpieczeństwo zranienia lub śmierci pasażerów.

Czy są jakieś znaki ostrzegawcze, że coś jest nie tak?
Samochody mają zazwyczaj nadwozie samonośne, dlatego części podwozia są przymocowane do ich ram z blachy. Prowadzenie samochodu bardzo ucierpi, jeśli te elementy zaczną korodować. Wzrasta również prawdopodobieństwo wystąpienia licznych defektów i awarii.

Gdy przewody hamulcowe rdzewieją, mogą stanowić poważne zagrożenie. Przez pewien czas problem może pozostać niezauważony; niemniej jednak w przypadku szybkiego i gwałtownego zaciągnięcia hamulców linki nie będą w stanie wytrzymać zwiększonego nacisku, ograniczając możliwość hamowania. Nietrudno zorientować się, dokąd może dojść stąd.

Nie da się zbudować mocnego samochodu z przerdzewiałymi wzmocnieniami i listwami progowymi. Dlatego w razie wypadku, na przykład w przypadku innego pojazdu, uderzy on w samochód, narażając pasażerów na niebezpieczeństwo. Ryzyko wybuchu lub poważnego pożaru wzrasta, jeśli pojazd ma dodatkowe zardzewiałe przewody benzynowe.

Streszczenie
Pogorszenie stanu wnętrza i nadwozia samochodu negatywnie wpływa na komfort i łatwość jazdy. W rezultacie awarie i wypadki są bardziej prawdopodobne, co ma znacznie poważniejsze konsekwencje dla osób w zardzewiałym pojeździe niż w takim, w którym nie ma zardzewiałych elementów. Dlatego tak ważne jest podjęcie wszelkich środków zapobiegawczych i jak najszybsze usunięcie powstającej rdzy.

Jaka jest najlepsza metoda usuwania naklejek z szyby samochodu?
pozbycie się tych nieznośnych naklejek samochodowych
Nierzadko zdarza się, że klienci, którzy kupili stary samochód, mają trudności z usuwaniem naklejek z szyb. Pomimo tego, że wydaje się to trudną operacją, usunięcie naklejki jest w rzeczywistości znacznie prostsze niż się spodziewaliśmy.

Za pomocą żyletki usuń naklejki z szyby samochodu.
Używanie żyletki lub skrobaczki do „zeskrobywania” naklejek z szyb samochodowych jest popularną metodą usuwania naklejek. Pamiętaj, aby spryskać naklejkę i okolicę środkiem do czyszczenia szkła przed i podczas skrobania, jeśli zdecydujemy się na tę drogę.

Po odklejeniu naklejki konieczne będzie usunięcie pozostałości kleju z szyby. Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ do jego usunięcia wystarczy użyć zmywacza do paznokci lub benzyny.

Używanie suszarki do usuwania naklejek z szyby samochodu
Opisany powyżej sposób usuwania naklejek z szyb samochodowych jest zarówno łatwy, jak i co najmniej czasochłonny (a przez to czasami frustrujący). Gdy zależy Ci na oszczędności czasu, możliwe jest podgrzanie naklejki i kleju na niej w suszarce.

Uczynienie kleju elastycznym wymaga delikatnego rozgrzania przedniej szyby wokół miejsca naklejenia z wnętrza pojazdu. Pozwala to na uniesienie narożnika lub nawet całej krawędzi przedmiotu, a następnie usunięcie go jednym ruchem za pomocą ostrego narzędzia (takiego jak omówiona powyżej żyletka).

Pomimo swojej prostoty, to podejście ma wady. Podczas korzystania z niego pamiętaj, że jeśli szkło stanie się zbyt gorące w jednym miejscu, może zmatowieć lub pęknąć. Jest jeszcze gorzej, gdy temperatura na zewnątrz jest naprawdę niska. Więc musimy być z tym bardzo ostrożni.

Usuwanie naklejek na szyby pojazdu za pomocą WD-40
WD-40 zdziała cuda w usuwaniu naklejek z szyb samochodowych. Na początek przetrzyj wilgotnym ręcznikiem papierowym okna, w których znajdują się naklejki. Następnie spryskajmy szyby naklejkami WD-40 i pozostawmy do wyschnięcia (pamiętaj, aby nałożyć na nie grubą warstwę preparatu). Po 10-15 minutach powoli podnieś róg lub krawędź naklejki, aby ją usunąć. Na koniec użyj ręczników papierowych lub wody, aby usunąć wszelkie pozostałości preparatu.

Czy jest coś, o czym powinienem pamiętać stosując procedurę opisaną powyżej? Nigdy nie należy umieszczać WD-40 na szybach samochodu wystawionego na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, ponieważ szybko wysycha i trzeba będzie go ponownie nałożyć.

Jak zadbać o klimatyzację wiosną?

Prawidłowe działanie systemu klimatyzacji zależy od wielu jego elementów, z których każdy musi być w doskonałym stanie, aby mógł wykonać swoje zadanie. Dbanie o klimatyzację na wiosnę to najlepszy czas. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie klimatyzatora po przerwie i tuż przed latem, kiedy jest często używany, jeśli nie codziennie.

Co powinieneś wiedzieć o konserwacji klimatyzacji?
Powszechnie przyjmuje się, że systemy klimatyzacyjne powinny być poddawane innym procedurom konserwacyjnym raz w roku. Filtr kabinowy musi zostać wymieniony, kanały dystrybucji powietrza muszą zostać sprawdzone i wyczyszczone, parownik musi zostać poddany fumigacji i dezynfekcji, i tak dalej. Niektóre z nich, jak np. wymianę filtrów, trzeba wykonywać dwa razy w roku, jeśli samochód podczas eksploatacji narażony jest na duże zanieczyszczenia (np. parkuje pod drzewami, poruszamy się w dużej mierze po mieście).

Raz lub dwa razy w roku należy uzupełnić poziom płynu chłodzącego. Wymiana osuszacza odbywa się co trzy lata.

Przeprowadź wiosenny przegląd systemu klimatyzacji.
Ponieważ smary w płynie chłodzącym mogą się wytrącać, jeśli klimatyzator nie jest używany przez dłuższy czas, wiosna to idealny czas na sprawdzenie klimatyzatora. Mechanicy dokonają dokładnego zbadania całego systemu, a także stanu jego elementów i ilości zastosowanego czynnika chłodniczego; Sprawdzą również sprężarkę i stan sprężarki. Sprawdzą również instalację pod kątem prawdopodobnych wycieków i określą, czy należy usunąć grzyby. Wszelkie problemy z klimatyzacją mogą zostać natychmiast zidentyfikowane podczas dokładnego badania.

W każdym razie wiosenne czyszczenie klimatyzacji jest konieczne, niezależnie od tego, czy zaplanowano przegląd, czy nie.

Kiedy najlepiej serwisować klimatyzator?
Niektórzy kierowcy uważają, że wiosenne czyszczenie układu klimatyzacji jest niepotrzebne, ponieważ nie jest używane przez całą zimę. Grzyby i zarazki rozwijają się w systemach klimatyzacyjnych przez całą zimę ze względu na wysoką wilgotność i niskie temperatury, co jest poważnym błędem. Ponieważ są „zanieczyszczającymi”, wdychanie ich może powodować alergie i inne problemy z oddychaniem, jeśli nie zostaną usunięte.

Systemy klimatyzacyjne są dezynfekowane i poddawane fumigacji.
Badanie może ujawnić potrzebę dezynfekcji i fumigacji klimatyzacji; niemniej jednak można wykonać te zadania samodzielnie, w warsztacie lub w domu. Do tego potrzebny jest odpowiedni preparat, który można pozostawić w samochodzie przez około 20 minut po otwarciu. Pozostawiając środek w samochodzie, pamiętaj o otwarciu otworów wentylacyjnych i ogranicz cyrkulację powietrza. Jego aktywne składniki dotrą do parownika dzięki dopływowi powietrza. Aby zakończyć proces dezynfekcji, pojazd musi być dobrze wentylowany.

Ozonowanie
Systemy klimatyzacyjne można dezynfekować i fumigować z wykorzystaniem ozonowania. Nie musisz już martwić się o nieprzyjemne zapachy, które wydzielają podczas jego użytkowania.

Jednak w przeciwieństwie do procesów konwencjonalnych ozonowanie odbywa się wyłącznie w warsztacie. Lepiej podjąć decyzję przed początkiem wiosny, ponieważ nie można tego zrobić w temperaturze powyżej 90 stopni. Aby proces zadziałał, wnętrze samochodu nie może być ogrzewane.

Ciśnienie w oponach a bezpieczeństwo jazdy

Jednym z najważniejszych aspektów bezpiecznej i komfortowej jazdy jest właściwe ciśnienie w oponach. Opony starsze niż pięć lat powinny być sprawdzane co najmniej raz w miesiącu pod kątem oznak zużycia. Jeśli opony są starsze, powinieneś sprawdzać ciśnienie jeszcze częściej. W tym przypadku zasadnicza jest regularność. Jazda z niedopompowanymi lub nadmiernie napompowanymi oponami pociąga za sobą poważne konsekwencje, a nawet śmierć na drodze…

Maksymalne ciśnienie i najlepsze możliwe ciśnienie.
Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienia nie są idealne dla dobrych osiągów i bezpiecznej jazdy, dlatego należy ich unikać. Chociaż nie odkryjemy tych informacji na samej oponie. Niemniej wyznaczenie wartości maksymalnych i najniższych jest procesem prostym. Aby otrzymać nowy komplet opon, wystarczy zadzwonić do dealera lub serwisu wymiany opon. Standardowe założenie jest takie, że ciśnienie w oponach większości samochodów powinno wynosić 2,2 bara (220 kPa). Można więc zastosować tę szeroką zasadę, jeśli nie znamy najlepszych wartości.

Kiedy i jak należy mierzyć ciśnienie w oponach?
Korzystanie z manometru w oponach jest najprostszą metodą określania ciśnienia w oponach. Podłączyliśmy czujnik do zaworu i spojrzeliśmy na odczyt. Jednak ciśnienie w oponach należy sprawdzać tylko wtedy, gdy są całkowicie zimne. Jeśli odczyt jest zbyt niski, musimy odwiedzić lokalną stację benzynową i użyć kompresora, aby podnieść ciśnienie do bardziej rozsądnego ustawienia. Możliwe jest również zwrócenie się do mechanika o pomoc.

Jak rozpoznać, że opony są niedopompowane?
Obserwowanie oznak, że twoje ciśnienie krwi nie działa, to zupełnie inna sprawa. Nieprawidłowe ciśnienie w oponach może między innymi prowadzić do nierównomiernego zużycia bieżnika. Boczne ściany opony ulegają zniszczeniu przy zbyt niskim ciśnieniu, natomiast środkowa część bieżnika ściera się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Wzrasta również zużycie paliwa. Ciśnienie w oponach powinno być sprawdzane tak szybko, jak to możliwe, jeśli odkryjemy te problemy, a nie robiliśmy tego od dłuższego czasu.

Dlaczego utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w oponach jest tak ważne?
Hałas i nierównomierne zużycie bieżnika są spowodowane niedostatecznym lub nadmiernym napompowaniem opon, co również skraca żywotność opony i zwiększa ilość benzyny zużywanej przez nasz pojazd. Innymi słowy, sprawia, że ​​jazda jest mniej przyjemna i zwiększa koszty posiadania. Ale czekaj, jest więcej! My i inni użytkownicy dróg możemy być w niebezpieczeństwie, jeśli jeździmy na oponach niedopompowanych lub nadmiernie napompowanych. Opony te mają znacznie słabszą przyczepność i są bardziej podatne na uszkodzenia w wyniku przegrzania, co może skutkować nawet wybuchem opony (potencjalnie tragiczne konsekwencje takiego zdarzenia są dość łatwe do przewidzenia…). Dlatego ciśnienie w oponach powinno być regularnie mierzone i utrzymywane, aby mieć pewność, że zawsze jest na właściwym poziomie.

Wymiana opony na drodze, która uległa uszkodzeniu podczas jazdy, to częsta prośba warszawskich kierowców do naszej firmy pomocy drogowej i naprawy telefonów. Holowanie pojazdu do warsztatu może być również konieczne, jeśli twoje opony są niedopompowane, co powoduje poślizg i wypadek, który wymaga mniej lub bardziej skomplikowanych napraw mechanicznych, elektrycznych i karoserii.

Jaka jest prawidłowa pozycja siedzenia kierowcy? Musimy być w stanie sprawnie prowadzić samochód i szybko reagować na nieprzewidziane sytuacje na drodze, jeśli siedzimy w wygodnej pozycji. Ogólne porady, takie jak ta, nie powinny nikogo dziwić. Problem pojawia się, gdy staramy się sobie z nimi poradzić, np. odpowiednio wyregulować siedzenie czy lusterka, zwłaszcza gdy dopiero ruszamy w drogę. Czy wiesz, jak prawidłowo siedzieć podczas jazdy?

W celu regulacji siedziska i zagłówka,
Decydując o miejscu ustawienia fotelika, należy pamiętać, że z fotela (cztery metry) powinniśmy widzieć maskę samochodu i ziemię przed nim. Podczas jazdy odległość między głową kierowcy a sufitem powinna wynosić co najmniej dziesięć centymetrów.
Lokalizacja zagłówka jest tak samo ważna, jak miejsce, w którym siedzisz na krześle. Zawsze pamiętaj, że środek tego drążka powinien znajdować się na poziomie dolnej części pleców kierowcy. Ponieważ zagłówek chroni nasz kręgosłup (a konkretnie odcinek szyjny) w razie wypadku, jest to dość znaczące. W momencie gwałtownego hamowania tułów kierowcy gwałtownie przechyla się do przodu, a następnie uderza głową w zagłówek. Nasze szyje mogą być zagrożone, jeśli nasz zagłówek nie jest odpowiednio ustawiony. Doszło do kolizji.

Odległość między kierownicą a maską pojazdu.
Konieczne jest wciśnięcie pedału sprzęgła (należy użyć całej stopy, a nie tylko opuszków palców!) podczas sprawdzania, jak daleko powinien być odsunięty fotel kierowcy od kierownicy. Tak więc pozycja krzesła będzie determinowana przez zdolność do wciskania go.

Możliwe jest dosięgnięcie górnego punktu kierownicy za pomocą nadgarstka, jeśli kierownica odzwierciedla tarczę zegara na „godzinie dwunastej” i oparcie siedzenia jest odpowiednio wyregulowane. Łokcie kierowcy powinny być lekko ugięte podczas ściskania kierownicy; jeśli muszą być proste, kierowca siedzi zbyt daleko z tyłu.

Właściwa odległość między fotelem kierowcy a kierownicą ma kluczowe znaczenie z wielu powodów: zapobiega zmęczeniu i drętwieniu rąk podczas jazdy oraz umożliwia prosty i nieskrępowany dostęp do pedałów.

Ponadto podczas jazdy należy zawsze chwytać kierownicę obiema rękami. Dzięki temu samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu i szybciej wykrywamy wszelkie drgania kierownicy, które czasami mogą sygnalizować poważne problemy z autem.

Proces regulacji lusterek i usuwania martwych punktów
Po prawidłowym umiejscowieniu krzesła ustawiliśmy lustra. Jest to bardzo ważne, ponieważ podczas ustawiania lusterek należy wziąć pod uwagę wzrost i położenie kierowcy w samochodzie. Przed dokonaniem jakichkolwiek dalszych regulacji upewnij się, że lusterka są odpowiednio ustawione, a siedzenie jest we właściwej pozycji.

Regulując lusterka wsteczne, należy pamiętać, że w lusterku wewnętrznym powinno być możliwe zobaczenie boków samochodu i przyległego obszaru, a w lusterkach zewnętrznych wszystko za pojazdem. Aby wiedzieć, jak daleko od innych samochodów lub przeszkód znajduje się samochód, kierowca korzysta z lusterek zewnętrznych.

Oczekuje się, że w lusterkach bocznych będzie widoczny jeden centymetr Twojego samochodu. Warto zauważyć, że im mniejszy region, tym lepiej. Czasami sugeruje się ustawienie lusterek w taki sposób, aby nie było widać karoserii samochodu. W wyniku tego można wyeliminować martwe pole, co pozwala na wyraźniejsze widzenie wokół pojazdu.

Lustra asferyczne (pęknięte) również rozwiązują problem martwego obszaru. Pole widzenia kierowcy jest dodatkowo poszerzone przez nachylenie ich zewnętrznej części.

Jednym z najważniejszych aspektów bezpieczeństwa drogowego jest bezpieczeństwo wszystkich na drodze, od innych kierowców i pasażerów po pieszych i rowerzystów. Kierowca musi uważnie obserwować drogę i zwracać uwagę na motocykle, rowerzystów, inne pojazdy i różnego rodzaju przeszkody, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji i szybko reagować, jeśli się pojawią.

Na co dzień w Warszawie na drobne wypadki wzywana jest nasza pomoc drogowa lub mobilny warsztat samochodowy. Niewspółosiowość lusterek i martwy punkt kierowcy to jedne z czynników, które przyczyniły się do tych wypadków. Przed wyruszeniem w podróż zalecamy wyregulowanie samochodu zgodnie z powyższymi zaleceniami. W rezultacie będzie mniejsze prawdopodobieństwo wypadku i mniejsza potrzeba naprawy samochodu.

Jaki jest najlepszy sposób przewożenia zwierzaka w samochodzie?

Jeśli chodzi o transport zwierząt, Kodeks Drogowy milczy na temat tego, co jest dozwolone, a co zabronione. Artykuł 60 zakazuje prowadzenia pojazdu w sposób, który może zagrażać bezpieczeństwu innej osoby, niezależnie od tego, czy znajduje się ona w pojeździe, czy poza nim. Jak ten zakaz należy interpretować w kontekście transportu zwierząt? Na co powinienem uważać? Kiedy uważa się za niewłaściwe użycie pojazdu do przewozu zwierzęcia? Transport zwierząt samochodem: jak to zrobić?

Czy można bezpiecznie przewozić zwierzęta?
Przede wszystkim wszyscy kierowcy powinni pamiętać, że przewożone przez nich zwierzę nie może zasłaniać im pola widzenia ani ograniczać zakresu ruchu. Wydaje się, że są to dwie najbardziej fundamentalne zasady. Istnieje niebezpieczeństwo zarówno w braku widoczności, jak i braku dostępu do pedałów lub kierownicy. W rezultacie kierowca musi stale zwracać uwagę na drogę i zachować pełną kontrolę nad pojazdem, w tym zdolność do szybkiego hamowania w razie potrzeby.

Czy posiadanie zwierzęcia w samochodzie ogranicza widzenie i utrudnia lub uniemożliwia wydajną jazdę? Tak, bez wątpienia. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że nie są w stanie swobodnie poruszać się w pojeździe. Jeśli na przykład dociekliwy kot lub mały pies ześlizgnie się pod stopami kierowcy, nietrudno sobie wyobrazić, że nie jest w stanie dosięgnąć pedałów. Z kolei koty i małe psy powinny być przewożone w transporterze kładzionym na podłodze. Dzięki temu, jeśli coś pójdzie nie tak, transporter nie spadnie i nie uderzy w przednią szybę. Bezpieczeństwo naszego pupila zapewnia również taki układ nosidełka. Uważaj, aby użyć pasów, jeśli mimo wszystko zdecydujesz się umieścić nosidełko na siedzeniu. Umieszczenie go pod tylną szybą to zły pomysł.

W celu przewożenia dużych psów, np. zbyt dużych, aby zmieścić się w nosidełku, należy użyć specjalnych pasów. Ponownie, unieruchomienie zwierzaka zapewnia bezpieczeństwo zarówno Tobie, jak i Twoim pasażerom. Dostępne są również szerokie maty tylnych siedzeń. Zapobiegają również wyślizgiwaniu się psa z samochodu, ponieważ ograniczają jego ruch.

W bagażniku: przewożenie zwierząt
Choć może się to wydawać przydatne, zwierzęta w bagażniku można przewozić tylko pod warunkiem, że mają wystarczający dostęp do świeżego powietrza. Kiedy jedyną rzeczą oddzielającą bagażnik od kabiny jest krata, to przykład otwartego bagażnika. Innym razem nie jest dobrym pomysłem zostawianie naszych psów w bagażniku. Należy również pamiętać, że zwierzę w bagażniku nie jest tak bezpieczne, jak zwierzę przypięte do siedzenia. Jest narażony na obrażenia w wypadku lub nagłe hamowanie.

Czy istnieje kara za przemieszczanie zwierząt w sposób niebezpieczny?
Rozważ możliwość wystawienia mandatu przez policjanta, jeśli przewozisz zwierzęta w pojeździe w niewłaściwy sposób. Jeśli chodzi o przewóz zwierząt domowych, polskie prawo nie określa konkretnych norm, niemniej jednak grozi nam za to kary grzywny, a nawet ścigania.

Obecność zwierzęcia w pojeździe zwiększa ryzyko wypadku drogowego. W rezultacie wymagana będzie laweta lub inna forma pomocy drogowej. Zadzwoń do mobilnego warsztatu i poproś o naprawę pojazdu na miejscu to opcja dla kierowców, którzy nie chcą ciągnąć pojazdu do warsztatu. Oczywiście zaoszczędzi to kierowcy sporo czasu (chyba że samochód zostanie mocno uszkodzony przez blachę, co uniemożliwi dalszą podróż). Dla tych, którzy nie chcą wzywać serwisu z powodu wypadku samochodowego spowodowanego przez własnego zwierzaka, warto je odpowiednio zabezpieczyć.

Jakie narzędzia zabrać do samochodu na wypadek niespodziewanej awarii, czyli niezbędnik kierowcy!

Kiedy jesteśmy w długiej drodze lub poza miastem, awaria samochodu nigdy nie jest przyjemna. Stres związany z rozwiązywaniem takich problemów można zminimalizować, jeśli mamy pod ręką odpowiednie narzędzia, które pozwalają nam szybciej zająć się sytuacją. W związku z tym przyjrzyjmy się podstawom kierowcy, które zawsze powinieneś mieć w samochodzie.

Te elementy, które każdy kierowca powinien mieć pod ręką:
Jeśli jesteś odpowiedzialnym kierowcą, zawsze powinieneś mieć w samochodzie mały zestaw narzędzi, bez względu na warunki i czas podróży. Nawet najlepsi kierowcy mają swoje wpadki i zdarzają się o każdej porze dnia i nocy.
Oznacza to, że powinniśmy mieć mały nóż lub scyzoryk (najlepiej w standardowych rozmiarach), śrubokręty płaskie i krzyżakowe (najlepiej standardowe), a także klucze płaskie (w standardowych rozmiarach). Należy pamiętać, że należy używać wyłącznie instrumentów wysokiej jakości. Jednak nawet jeśli początkowy koszt może być wysoki, należy pamiętać, że jest to inwestycja jednorazowa, a korzyści z posiadania takiego zestawu mogą być długotrwałe. Będziemy w stanie zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy, jeśli będziemy mieć pod ręką odpowiednie narzędzia.

Taśma elektryczna to również fajna rzecz, którą należy mieć pod ręką. Ma szeroką gamę zastosowań, o czym wie większość kierowców. Podnośnik przyda się również, gdy nadejdzie czas na nowy komplet opon. Ponadto przy każdej naprawie przyda się para wysokiej jakości rękawic roboczych. Dzięki temu nie tylko trzymamy ręce wolne od brudu i zarazków, ale także chronimy się przed potencjalnymi oparzeniami i wypadkami podczas pracy „pod maską”.

Niezbędne dla kierowcy w przypadku rozładowanego akumulatora:
Dobrym pomysłem jest również trzymanie w bagażniku ładowarki i kabli na wypadek konieczności ładowania akumulatora z akumulatora innego pojazdu. Ponieważ nie wiemy, kiedy je wykorzystamy.

Dodatkowo, co jeszcze jest niezbędne do Twojego samochodu?
Aby poradzić sobie z awariami, możemy potrzebować szerokiego wachlarza różnych towarów, nie tylko narzędzi, których zwykle używamy do ich radzenia sobie (tymczasowych lub długoterminowych), ale także zupełnie nowych. Jednym z przykładów jest gaśnica. Należy pamiętać, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. polskie prawodawstwo nakazuje posiadanie go w pojeździe. W gaśnicy powinien znajdować się co najmniej 1 kilogram środka gaśniczego i powinien być on natychmiast dostępny. Coroczna kontrola gaśnic jest wymagana przez prawo.

Trójkąt ostrzegawczy jest również korzystny w przypadku awarii (koniecznie ze znakiem homologacji). Będziemy mogli ostrzec innych kierowców o tym, że nasz pojazd ma problem, zapewniając tym samym bezpieczeństwo na drodze. Gaśnice i trójkąty są wymagane przez prawo.

Latarka jest również dobrym pomysłem, aby trzymać ją w samochodzie. Dzięki temu rozwiązywanie problemów, a nawet wymiana koła, jest teraz możliwe późną nocą. Aby mieć wolne ręce, powinniśmy zaopatrzyć się w tzw. czołówki (latarkę zakładaną na czoło), które są najlepszą opcją. Kamizelka odblaskowa to również sprytny pomysł, aby mieć go pod ręką. W rezultacie będziemy bardziej widoczni dla innych kierowców, gdy pracujemy nad samochodem, a nawet ustawiamy trójkątne skrzyżowanie.

Światła pojazdu mają również kluczowe znaczenie dla zachowania bezpiecznej odległości od nadjeżdżających pojazdów. Posiadanie pod ręką zapasowego zestawu żarówek na wypadek zgaśnięcia jednej z lampek w samochodzie to mądry pomysł.

Kierowcy, którzy potrzebują wymiany żarówki lub koła, często kontaktują się z naszym mobilnym serwisem samochodowym. W takich sytuacjach dostępna jest pomoc drogowa i mobilne warsztaty, a mechanicy szybko zabierają się do pracy w dowolnym miejscu. Jeśli jednak masz w samochodzie odpowiednie narzędzia, możesz również samodzielnie naprawić te problemy, jeśli wiesz, co robisz. W rezultacie zestaw kierowcy jest opłacalną inwestycją.

admin: