Kiedy i dlaczego należy sprawdzać poziom płynu?

To, że samochód musi być sprawny, nie jest tajemnicą. O tej oczywistej rzeczywistości nie muszę nikogo przekonywać. Aby tak się stało, wszystkie elementy muszą działać jak w szwajcarskim zegarku.

Poziomy płynów i oleju powinny być sprawdzane regularnie poza bieżącymi naprawami.

Jak często trzeba to robić i jak długo te płyny będą działać? Jako mechanik mogę powiedzieć Ci jedną rzecz, o której powinieneś wiedzieć. Wszystkie pojazdy wymagają regularnej wymiany płynów roboczych, takich jak płyn hamulcowy, płyn chłodzący i olej do spryskiwaczy. Z tego powodu muszą zachować pełną kontrolę.

Oto kilka moich przemyśleń na ten temat.

Pomiar oleju jest krytyczny i niezbędny.
W naszym samochodzie olej jest jednym z podstawowych płynów. Jest siłą napędową silnika. Niski poziom oleju oznacza, że ​​silnik dostaje za mało oleju, co może prowadzić do poważnej awarii w przypadku zablokowania oleju.

A jak wszyscy wiedzą, bez dobrego silnika daleko nie zajdziemy. W rezultacie weryfikacja poziomu jest niezwykle istotna. Decyzja należy do Ciebie. Moim zdaniem regularne sprawdzanie poziomu oleju w silniku powinno odbywać się przynajmniej raz w miesiącu i przed każdą większą podróżą.

Jaki to ma sens? Łatwo zrozumieć, dlaczego.

Nierzadko zdarza się, że nawet zupełnie nowe samochody są oznaczone jako takie. Olej jest używany, dlatego należy go uzupełnić. Aby dostać się do poziomu wyrównawczego, dokonaj pomiaru za pomocą prętowego wskaźnika poziomu. Następnie dodaj olej już w silniku. Zasadniczo powinieneś dążyć do wartości, która mieści się gdzieś pomiędzy najniższym a maksymalnym na twoim bagnecie.

Dodanie do zera nie przyniesie żadnego efektu. Oprócz przeprowadzania oględzin i określania, czy należy uzupełnić olej, konieczne są regularne wymiany oleju. Należy również pamiętać, że uruchamianie wkładów nie jest w żaden sposób tym samym, co zamienniki. Jednoczesna wymiana oleju i filtra oleju jest zalecana w instrukcji obsługi pojazdu.

Wbrew zaleceniom tzw. smarów „long life”, które namawiają do wymiany co 20 tys. km lub więcej, zazwyczaj warto wykonać tę konserwację raz w roku lub po przejechaniu 10-12 tys. km. Ponadto odkładanie tego to strata czasu. W porównaniu z kosztem nawet najwyższej jakości oleju, koszt jazdy na starym, przepracowanym oleju, który utracił właściwości smarne i chłodzące, jest niewielki.

Stary, zużyty olej to marnowanie miejsca i może przyspieszyć katastrofalną awarię.

Sprawdź płyn hamulcowy.
Jaki jest jego cel? W gruncie rzeczy wszyscy jesteśmy tego świadomi. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z konieczności jej utrzymania. Twoje bezpieczeństwo jest na linii, ponieważ jest ważną częścią układu hamulcowego.

Moim zdaniem płyn hamulcowy powinien być wymieniany co dwa lata. Czemu? Ze względu na swoje właściwości higroskopijne (zdolność do pochłaniania wilgoci z otoczenia) płyn hamulcowy jest podatny na korozję. Mówiąc prościej, jeśli płyn ma w sobie zbyt dużo wody, temperatura wrzenia będzie zbyt niska. Co to naprawdę oznacza w prawdziwym świecie?

Droga hamowania wydłuży się w miarę wrzenia płynu. Z tego powodu nadmiar wody może powodować korozję części hamulców. Skąd mam wiedzieć, kiedy nadszedł czas, aby wymienić płyn w moim pojeździe? Nikt nie mógł tego przegapić, prawda? Mówiąc najprościej, stary płyn jest szary, a nie brązowo-żółty, jak dawniej.

Jest to wyraźna wskazówka, że ​​należy go zastąpić prawidłowym odpowietrzaniem systemu, aby ponownie działał prawidłowo. Warto zaufać ekspertowi takiemu jak ja.

Równie ważne jest chłodziwo.
Kiedy należy sprawdzać poziom płynu w chłodnicy? To kolejny ważny element silnika spalinowego naszego pojazdu. Brak płynu może spowodować zatarcie silnika ze względu na jego rolę w regulacji temperatury silnika.

Dlatego ważne jest, aby mieć na to oko. Zbyt mała ilość płynu w silniku może spowodować jego zatarcie, uniemożliwiając uruchomienie bez dalszych uszkodzeń. Podczas jazdy płyn chłodzący bardzo szybko traci swoje właściwości antykorozyjne i inne właściwości ochronne. Ponadto zwykle dochodzi do redukcji płynu w układzie chłodzenia.

Gdy odparowuje lub przesącza się, zmniejsza się. Wymiana płynu może być niezbędna, jeśli ulegnie skażeniu.

Jak często należy wymieniać płyn chłodzący? – Profilaktycznie uważam, że płyn należy wymieniać co dwa lata, chyba że producent poda inną datę, np. co pięć lat.

Nie neguje to jednak konieczności pilnowania jego obecnego poziomu. Poziom płynu należy sprawdzać przynajmniej raz w roku, a najlepiej przed nastaniem chłodu. Dzięki temu masz pewność, że płyn w zbiorniku jest zabezpieczony przed zamarzaniem i nie wycieknie.

Jak sprawdzić? Najlepiej byłoby, gdybyś przyniósł swój samochód do mojego warsztatu, gdzie mogę przeprowadzić diagnostykę i uzupełnić płyny robocze w Twoim samochodzie.

admin: