Jeśli Twój termostat nie działa prawidłowo, jak możesz stwierdzić, czy jest uszkodzony?

Awaria termostatu może mieć poważne konsekwencje. Rzeczywiście, ten pozornie nieszkodliwy element ma kluczowe znaczenie dla układu chłodzenia. Nie ma znaczenia, jeśli się nie powiedzie; konsekwencje mogą być tragiczne.

Jakie są możliwe przyczyny awarii termostatu? Więc co dokładnie muszę wiedzieć? Nie jest jasne, na czym polega praca termostatu. Jeśli nie jesteś świadomy, napiszę dziś kilka słów o tym na mojej stronie. W rezultacie porozmawiamy dzisiaj o termostacie, komponencie, który ma złą reputację.

W jaki sposób termostat reguluje temperaturę?
W rzeczywistości ma to kluczowe znaczenie dla procesu. Odpowiada za utrzymanie temperatury roboczej silnika i ciśnienia płynu chłodzącego. W rezultacie pojazd przywiązuje dużą wagę do tej misji. Ile pieniędzy tutaj mówimy? Podam przykład tego, o czym mówię. Silnik podczas pracy generuje ciepło, co jest zjawiskiem korzystnym zwłaszcza w pierwszych kilku minutach po uruchomieniu jednostki napędowej.

Prawidłowe smarowanie podzespołów zapewnione jest m.in. podczas rozgrzewania się silnika. Możliwe jest jednak, że silnik może się przegrzać i zatrzeć, jeśli będzie pracował w wysokiej temperaturze przez dłuższy czas. W końcu dotarliśmy do sedna sprawy.

Oczywiście silnik musi być chłodzony, aby działał poprawnie. Dlatego zamontowano układ chłodzenia, który utrzymuje odpowiednią temperaturę silnika, aby zapobiec przegrzaniu. Ponieważ płyn chłodzący krąży zarówno w krótkim, jak i długim obwodzie w całym systemie, wszystko to jest możliwe. Za kontrolę przepływu tego płynu odpowiada termostat.

Bez niego system chłodzenia byłby niekompletny. W zestawie znajduje się również pompa wody, grzałka i układ chłodzenia.

Jaka jest funkcja termostatu?
Nie ma wątpliwości, że jest to zasadnicza część układu chłodzenia, pomimo jego skromnej konstrukcji i konstrukcji. Blacha mosiężna została pocieniona, aby zrobić mały zawór do urządzenia.

To on w odpowiedzi na zmiany temperatury otwiera się i zamyka, pozwalając gorącemu płynowi chłodzącemu dostać się do chłodnicy. Temperatura tego płynu powinna wynosić od 85 do 95 stopni Celsjusza. Temperatura tej cieczy powinna być utrzymywana za pomocą efektywnego termostatu. Idealną temperaturę silnika utrzymuje się przez schłodzenie gorącego płynu do około 20 stopni Celsjusza. W rezultacie to przeniesienie płynu do chłodnicy ma kluczowe znaczenie.

Dlaczego tak jest? Po uruchomieniu samochodu płyn krąży w małym obiegu, co powoduje szybsze nagrzewanie się pojazdu. Dopiero gdy silnik się rozgrzeje, włącza się ogromny obwód. Chłodnica to miejsce, w którym podgrzany płyn chłodzący stygnie. Kiedy silnik się nagrzewa, termostat pozostaje zamknięty w maleńkim obwodzie.

Dopiero gdy płyn chłodzący osiągnie zadaną temperaturę 95 stopni Celsjusza, otwiera się. Aby grzejnik działał prawidłowo, termostat musi otwierać się w tej temperaturze. Jak sprawdzić, czy termostat jest uszkodzony i jak go naprawić?
Termostat to proste, ale bardzo dokładne urządzenie. Ze względu na wrażliwość na zanieczyszczenia jest podatny na różnego rodzaju szkody. Jak sprawdzić, czy termostat działa nieprawidłowo? Diagnoza wcale nie jest trudna.

Temperatura płynu chłodzącego da nam wyobrażenie, czy termostat działa prawidłowo. Silnik może się przegrzać, jeśli zostanie przechylony pod kątem 90 stopni. Ewentualnie, jeśli igła temperatury silnika nie osiąga tego poziomu, jest „niedogrzana”.

W każdym razie to okropne. Jednak każdą wadę trzeba szybko naprawić. Wiele razy musiałem wymieniać termostaty i wiem to z własnego doświadczenia. Jakie jest źródło tych wpadek?

Typowym powodem są termostaty, które utknęły w pozycji zamkniętej lub otwartej. W pierwszej kolejności płyn chłodzący krąży w małym obiegu i nagrzewa się. W wyniku tego silnik może w końcu ulec awarii. Oba są równie szkodliwe. Termostat jest stale otwarty, zapobiegając osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej.

Ponadto pojazd z uszkodzonym termostatem zużywa więcej gazu. Kierowcy nie zauważą 20-procentowego wzrostu ceny.

I co teraz? Powinieneś oczywiście wymienić termostat. Z drugiej strony wymiana uszkodzonego termostatu nie jest czymś, co powinieneś robić sam. Może w tym pomóc mechanik z moim wykształceniem i doświadczeniem.

admin: