Co to jest reduktor napędu 4WD? Jakie są oznaki awarii reduktora napędu?

Na drogach pojawia się coraz więcej 4 4 pojazdów, czyli z napędem na cztery koła. Nawet jeśli chodzi tylko o praktyczność, możliwe, że to nowy trend. Z drugiej strony klasyczne samochody często mają konfigurację z napędem na przednią lub tylną oś.

Jednym z takich udogodnień jest reduktor napędu. Jazda w terenie bez niego szybko zniszczy sprzęgło, dlatego należy to przeoczyć. Gdzie je znajdziesz? Jak oni pracują? A co najważniejsze, dlaczego są tak krytyczne? Dziś porozmawiamy o reduktorach napędu pojazdów 4×4.

Definicja reduktora napędu

Wiele osób myli zwroty „reduktor” i „sprawa transferowa” z tym samym znaczeniem. Składniki są jednak różne. Dzięki reduktorowi przełożenia układu napędowego mogą być jeszcze bardziej zawężone. Jak widać, pomimo tego, że dzielą budynek, nie są tym samym. Chociaż definicje są ważne, ważne jest, aby wiedzieć, co znajduje się w samochodzie.

Skrzynia rozdzielcza to niewielka część gearboxa, więc nie jest to wielka sprawa. Przeniesienie mocy na drugą oś jest jednym z jej podstawowych obowiązków. Prawdziwe samochody terenowe i wiele amerykańskich samochodów ma tylne osie; jednak w rzeczywistości tak nie jest. Przekładnia zębata lub łańcuchowa znajduje się zwykle w środku skrzyni rozdzielczej, co pomaga w przenoszeniu momentu obrotowego na drugą oś.

Kieruje wał napędowy w kierunku przedniej osi z wnętrza skrzyni. Pojazd z napędem na cztery koła ma mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej, który oddziela prędkości obrotowe tylnego i przedniego wału napędowego.

Jest to jednak przekładnia redukcyjna, gdy w środku skrzyni rozdzielczej znajduje się dodatkowy bieg. Jest zarządzany przez całkowicie inny system. Jego zadaniem jest zwiększenie momentu obrotowego przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby obrotów. W rzeczywistości słowo „reduktor” jest czysto konceptualne. Innymi słowy, to sprawa transferowa. Termin „skrzynka transferowo-redukcyjna” jest moim zdaniem najbardziej poprawnym określeniem.

Dlaczego samochód potrzebuje reduktora napędu?

Jego podstawową funkcją jest redukcja przełożeń. Ten reduktor napędu zwiększa siłę napędową kół, jednocześnie zmniejszając prędkość pojazdu. To znacznie poprawia zdolność holowania samochodu i jazdy w terenie. Z tego powodu reduktory napędu są często łączone z pojazdami terenowymi.

Redukcja ułatwia jazdę w terenie i trudnym terenie. Z tego powodu jego znaczenia w takich samochodach nie można przecenić. Jednak, gdy jest używany we właściwych okolicznościach, może być całkiem skuteczny. Jest to świetne narzędzie, które można mieć pod ręką podczas nawigowania po wydmach lub podjazdów lub zjazdów po stromych zboczach.

Przejeżdżając przez tereny, które wymagają spowolnienia, dobrym pomysłem jest skorzystanie z reduktora jazdy. W rzeczywistości redukcja jest potrzebą pokonywania trudnego terenu. Daje szeroki zakres opcji w porównaniu ze standardową skrzynią.

Gdy reduktor napędu zaczyna zawodzić, są to znaki ostrzegawcze

Reduktor też psuje się, jak każdy inny element samochodu. Dlatego ważne jest rozpoznanie znaków wskazujących na problem z reduktorem. Jeśli chodzi o szybkie parowanie, to jest jeden. Jaki jest w tym sens? Chociaż samochód z napędem na cztery koła działa idealnie, gdy jedziesz ze stałą prędkością, aktywuje napęd na przednie koła, gdy prędkość wzrasta.

Jeśli reduktor działa prawidłowo, kierowca prawie nie zauważy różnicy. Podczas wciskania pedału gazu mogą wystąpić nietypowe szarpnięcia w przód iw tył, jeśli reduktor jest uszkodzony. W zależności od tego, jak wcześnie lub jak późno ustawisz przedni napęd, dzieje się tak. Na śliskich warunkach może to być dość niebezpieczne.

Sztywne ogniwa to jeszcze inna opcja. Jest to zauważalne podczas jazdy po ulicach miast czy wielopoziomowych parkingach. Charakteryzuje się głośnymi, słyszalnymi pociskami wystrzeliwanymi z tyłu pojazdu. Sztywne sprzęgło zwiększa ryzyko przegrzania i obrażeń zarówno pasażerów, jak i samego pojazdu ze względu na wysoki poziom przeciążenia, jaki powoduje.

Istnieje również możliwość, że umieszczone wewnątrz tarcze redukcyjne mogą z czasem ulec zużyciu lub spaleniu. Pod obciążeniem napęd nie będzie działał efektywnie z dyskami o zbyt małym nacisku. Co to naprawdę oznacza w prawdziwym świecie? Pomimo tego, że kiedy podniesiesz pojazd nad ziemię, na przykład na kozłach lub podnośniku kolumnowym, i skręcisz na 4 4, wszystkie cztery koła teoretycznie będą się obracać, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że samochód jest w tym momencie rozładowany. Po opuszczeniu na ziemię i włączeniu 4 4 będzie nadal działać w trybie 2WD z tylko jedną osią napędową. Pod każdym ciężarem samochód nie będzie w stanie zakręcić drugiej osi, jeśli tarcze w reduktorze będą pod zbyt małym ciśnieniem. Wykrycie problemu jest trudne, ponieważ wszystkie silniki, światła drogowe i tak dalej działają; możesz go odkryć tylko wtedy, gdy pada śnieg lub jeśli wjedziesz w burzę piaskową i odkryjesz, że masz do dyspozycji tylko jedną oś.

Wreszcie, oto kolejny znak, że twój reduktor nie działa prawidłowo. Mówi się, że kiedy zapalają się światła na zegarach, przypomina to choinkę. Takie skutki może mieć uszkodzenie stojaka silnika pozycjonującego. Co więcej, sytuacja jest dość niebezpieczna. Każdy z tych scenariuszy gwarantuje szybki telefon do renomowanego technika.

admin: