Mobilny Mechanik Warszawa 24h Mechanik Co dokładnie wykonują klocki i tarcze hamulcowe?

Co dokładnie wykonują klocki i tarcze hamulcowe?

Co dokładnie wykonują klocki i tarcze hamulcowe?
Hamulec tarczowy składa się głównie z tarczy hamulcowej. Wypukły pośrodku, ma kształt dysku. W większości tarcze hamulcowe są wykonane z żeliwa, jednak tarcze ceramiczne można znaleźć w niektórych droższych (obecnie produkowanych) modelach. Tarcze ceramiczne mają tę zaletę, że są odporne na topnienie z powodu nadmiernego ciepła. W przypadku tarcz wentylowanych, część problemu z przegrzewaniem jest rozwiązana, przynajmniej częściowo, poprzez umożliwienie rozpraszania ciepła. Ogólnie rzecz biorąc, dobra tarcza hamulcowa musi być w stanie wytrzymać wysokie temperatury. Ale jest więcej. Ważna jest również odporność na ścieranie, podobnie jak zapewnienie odpowiedniej grubości tarczy, aby uniknąć przedwczesnego zużycia.

W piaście koła znajdują się tarcze hamulcowe. Kierowcy powinni spodziewać się, że po naciśnięciu pedału przyspieszenia pompa hamulcowa zacznie pompować płyn hamulcowy, który następnie dociska do siebie klocek i inną tarczę. Okładziny cierne pierwszego klocka ślizgają się po obu stronach tarczy, zmniejszając prędkość lub powodując zatrzymanie pojazdu.

Z czego dokładnie wykonane są klocki hamulcowe? Z płyty nośnej, na której umieszcza się tzw. przekładkę. Służy do tłumienia drgań i ochrony zacisku przed uszkodzeniem (przed wysoką temperaturą osiąganą podczas hamowania). Dodatkowo klocki hamulcowe zawierają substancję cierną, która umożliwia hamowanie poprzez tarcie o tarczę hamulcową.

Pytanie brzmi, czy lub czy konserwacja klocków i tarcz jest wykonalna. Jeśli tak to jak? Tarcze i klocki z czasem tracą zdolność do pełnienia swoich funkcji. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele sposobów na przedłużenie ich użyteczności.

Najbardziej szkodliwe dla układu hamulcowego, w tym tarcz i klocków, jest gwałtowne hamowanie i rozruch bezpośrednio po hamowaniu. Nawet tarcze i klocki mogą ulec uszkodzeniu podczas tego rodzaju jazdy. Po krótkim zatrzymaniu uruchom ponownie pojazd, aby umożliwić schłodzenie systemu (oczywiście, jeśli sytuacja na to pozwala).

Co gorsza, ponieważ tarcze i klocki są „duetem”, zepsute lub nadmiernie zużyte klocki spowodują szybsze uszkodzenie tarcz. W związku z tym powinniśmy je wymienić, gdy widzimy wskaźniki, że ich przydatność wygasła.

Jest to również bezpieczniejsze dla całego układu hamulcowego, jeśli silnik jest wyłączony, a hamulec jest zaciągnięty tak późno, jak to możliwe. Podczas jazdy po krętych górskich drogach pamiętaj, aby w razie potrzeby oszczędnie hamować. W rezultacie ciepło będzie miało więcej czasu na ucieczkę przez osłony.

Jaka może być przyczyna awarii klocków i tarcz? Podczas normalnego użytkowania klocki i tarcze hamulcowe są podatne na zużycie. Gdy jeździmy głównie po mieście, zaleca się wymianę klocków hamulcowych co 10-20 tysięcy kilometrów. Przy pokonywaniu długich dystansów autem wymiana powinna odbywać się co 30 do 50 tysięcy kilometrów. Zasady te dotyczą jednak tylko szybkiej, dynamicznej jazdy. Możliwe, że kierowcy lubiący spokojną jazdę będą to robić rzadziej, np. raz na 30-50 tysięcy kilometrów w mieście lub 50-80 tysięcy kilometrów na większych dystansach.

Zachowanie kierowcy podczas jazdy ma również wpływ na częstotliwość wymiany tarcz hamulcowych. Tarcze hamulcowe szybciej się zużywają przy agresywnej i gwałtownej jeździe, dlatego należy je wymieniać przynajmniej co 30-40 tys. km. Dystans ten można zwiększyć nawet do 100 000 kilometrów przy spokojnej jeździe i dłuższych trasach. W celu uproszczenia wielu techników sugeruje wymianę tarcz przy każdej innej wymianie klocków hamulcowych.

Weź pod uwagę fakt, że niskiej jakości tarcze i klocki zużywają się szybciej, dlatego warto o tym pamiętać. Oprócz wadliwego montażu i niewłaściwego użytkowania, jedną z głównych przyczyn uszkodzeń tych produktów jest wada materiałowa. Na przykład możesz kupić klocki i tarcze hamulcowe od producentów. Możesz również poprosić warsztat samochodowy, aby kupił dla Ciebie te części, aby można je było wymienić.

Wreszcie nierównomierne chłodzenie tarczy hamulcowej ma negatywny wpływ na jej działanie. Na przykład możemy znaleźć się w takim scenariuszu, jeśli nagle zatrzymamy się, a następnie uderzymy w kałużę. Może to spowodować wygięcie lub nawet pęknięcie osłony, jeśli zostanie spryskana zimnym prysznicem. Innym możliwym powodem zniekształcenia jest:

brake pads and discs

Bicie piasty koła (na przykład w przypadku uderzenia w krawężnik);

Błąd popełniony podczas składania płyty.

luz w łożyskach piasty koła

niedokładności w ustawieniu kół

tłok w zacisku jest zardzewiały i trudny do przesuwania;

• stosowanie klocków hamulcowych złej jakości.

Czy uszkodzone klocki i tarcze mają jakieś objawy?
Istnieje wiele typowych oznak i objawów zużycia tarcz i klocków hamulcowych, w tym:

• piski, metaliczne odgłosy i wibracje podczas hamowania;

• bicie tarcz hamulcowych;

• felgi, które nagrzewają się podczas jazdy; •

gdy element się przegrzewa i wydziela zapach spalenizny.

• droga hamowania wydłuża się.

Kierowcy powinni być świadomi faktu, że awarie tarcz lub klocków hamulcowych mogą wystąpić bez ostrzeżenia i mogą nie być natychmiast wykryte przez kierowcę. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie tych elementów i całego układu hamulcowego.

Jak długo należy czekać przed wymianą klocków i tarcz?
Krótko mówiąc, tarcze i klocki hamulcowe należy wymieniać, gdy przestają spełniać swoje zadanie. Między innymi zaczną wykazywać oznaki zużycia, w tym nierównomierne zużycie. Wymień tarcze i klocki, gdy tylko problem zacznie wpływać na drogę hamowania lub ogólną stabilność jazdy.

Należy pamiętać, że nawet jeśli tylko jeden z klocków hamulcowych jest uszkodzony, należy zawsze wymieniać je wszystkie na raz, jako komplet. Utrata stabilności hamowania może być spowodowana nierównomiernym zużyciem poszczególnych klocków.

Wymiana klocków i tarcz nie jest trudna i można ją nawet wykonać samodzielnie – oto artykuł wyjaśniający, jak to zrobić samemu. Wszystkim początkującym kierowcom radzimy jednak pozostawić to ekspertom. Warszawskie klocki i dyski są wymieniane, jak widać w artykule podlinkowanym powyżej. W przypadku braku wymiany,
Jeśli zaniedbasz wymianę tarcz i klocków hamulcowych, możesz spotkać się z przykrą niespodzianką. Ponieważ są częścią układu hamulcowego, jeśli któryś z nich ulegnie awarii, całość przestaje działać. Bezpieczna jazda jest niemożliwa, jeśli klocki lub tarcze hamulcowe są uszkodzone, dlatego nie możemy pozwolić, aby samochód poruszał się z tymi częściami, aby chronić naszych pasażerów i innych użytkowników dróg.

brake pads and discs

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Post

eskişehir eskort - eskort eskişehir - mersin eskort - izmir eskort - eskort bursa - adana eskort - eskort adana - eskort