
8 TŁOKÓW W 4 CYLINDRACH??? Czyli SUPER Dwusuw w DIESLU!!!
2TD czyli silnik dwusuwowy w dieslu, będzie bohaterem dzisiejszego odcinka mechaniki dla laika, a do tego zostanie zestawiony z bardzo nowoczesnym silnikiem również o 2 suwach pracy.
Jeśli mechanika dla laika się podoba to kciuk w górę i niech się niesie.
link do carvertical i 10 procent rabatu na raport z linku.
—————————————————————————–
https://www.carvertical.com/pl/landing/v3?utm_source=infl&a=milosnicy4kolek&b=596ea163&voucher=milosnicy4kolek
——————————————————————————
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k
——————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————
szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
——————————————————————————————
https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-
WALIZKA NARZĘDZI BY M4K GARAGE z Autografem i wieloma dodatkami
—————————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K_walizkablackfriday
—————————————————————————————
meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
——————————————
——————————————
JUŻ JEST NOWY WARSZTAT M4K GARAGE WROCŁAW koniecznie zajrzyjcie
———————————————————————————
https://www.facebook.com/M4KGarageWroclaw/
———————————————————————————
WSPÓŁPRACA
info@milosnicy4kolek.pl
Importowane z Youtube Zajmujemy się diagnozowaniem oraz naprawą układów elektronicznych silników benzynowych i diesla. Jednym z takich warsztatów jest nasza firma. Zatrudniamy mechaników doskonale zaznajomionych z technologią pojazdów Opla, którzy są w stanie zidentyfikować i naprawić zarówno standardowe, jak i bardziej zaawansowane usterki i awarie w tych samochodach. Wyraźnym atutem jest wysoki poziom kwalifikacji i duże doświadczenie zawodowe naszych mechaników. W rezultacie wszystkie prace są wykonywane z dokładnością, wydajnością i szybkością.
Wykonujemy:
odczyt informacji ECU
odczyt błędów
kasowanie błędów
regulacje
aktywacje elementów wykonawczych
kodowanie wtryskiwaczy
Serwis samochodowy w Warszawie (Polska)
Każdy właściciel samochodu zdaje sobie sprawę, że utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i planowanie regularnej konserwacji są kluczowe dla utrzymania jego sprawności i bezpieczeństwa. Nie da się jednak uniknąć zużycia poszczególnych elementów, a także wystąpienia problemów wymagających drobnych lub znacznych napraw. Potrzebujesz wtedy usług doświadczonego technika, który szybko i prawidłowo naprawi wykryty problem, umożliwiając dalszą eksploatację pojazdu.
Nasza firma zajmująca się naprawami samochodów, zlokalizowana w dogodnej lokalizacji, zajmie się wszystkimi aspektami naprawy i konserwacji pojazdów, w tym diagnostyką i wymianą zużytych części, w sposób wydajny i kompetentny. Warszawskie Centrum Obsługi Pojazdów znajduje się na warszawskiej Woli i obsługuje głównie klientów z tej okolicy i okolic.
Mechanik samochodowy z dużym doświadczeniem w Warszawie
Dbamy o to, aby nasi klienci otrzymali kompleksową obsługę, a także fachową pomoc w przypadku problemów z pojazdem. Wszyscy w naszym zespole mają nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale także rozległą wiedzę na temat mechaniki pojazdów, w tym zarówno samochodów zaawansowanych technologicznie, jak i starszych modeli samochodów.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przeprowadzamy pełną diagnostykę, aby móc dokładnie zidentyfikować źródło awarii i jak najszybciej ją wyeliminować, unikając konieczności obciążania klienta dodatkowymi usługami.
Wśród usług świadczonych przez naszą firmę naprawy samochodów są:
– wykonywanie napraw samochodów wszystkich marek i modeli,
– regularna wymiana zużytych części, – naprawa układów i podzespołów chłodzenia, układu kierowniczego, hamulcowego i innych oraz
Ponadto świadczymy kompleksowe usługi wulkanizacyjne.
– montaż instalacji LPG; – wykonywanie przeglądów okresowych.
Ponadto nasza naprawa samochodowa wyposażona jest w specjalistyczny sprzęt i systemy diagnostyczne, które umożliwiają mechanikowi dokonywanie drobnych poprawek lakierniczych i innych czynności obsługowych w celu utrzymania pojazdu w dobrym stanie. Zależy nam nie tylko na zapewnieniu najwyższego poziomu obsługi, ale także na tym, aby nasi klienci byli w pełni zadowoleni z wykonanych napraw. Dzięki temu nasza firma zajmująca się naprawami samochodów korzysta tylko ze sprawdzonych części zamiennych renomowanych producentów. Jeśli szukasz najlepszego warsztatu samochodowego w okolicy Warszawy, skontaktuj się z nami!
TWÓJ SAMOCHÓD JEST W DOBRYCH RĘKACH.
Zależy nam na Twoim optymalnym bezpieczeństwie i przyjemności, dlatego każdą naprawę traktujemy jako wyjątkową sytuację. Identyfikujemy źródło usterek na podstawie objawów, historii pojazdu i częstotliwości użytkowania, aby zapobiec kolejnym problemom i zapewnić, że pojazd jest gotowy do jazdy i nie wrócisz do nas z takim samym uszkodzeniem.
Kontaktujemy się z Państwem na bieżąco, aby na bieżąco informować Państwa o postępach naprawy oraz organizować wszelkie niezbędne informacje.
Zadzwoń lub zostaw wiadomość, a odezwiemy się najszybciej jak to możliwe! Co powinieneś regularnie zmieniać w swoim samochodzie?
Każdy kierowca powinien pamiętać, że części i płyny robocze należy regularnie wymieniać. Przede wszystkim raz w roku należy wymieniać olej silnikowy i filtr oleju, a także filtry paliwa, powietrza i kabinowe. Wszystko zależy jednak od tego, jak często samochód jest używany i ile kilometrów dziennie pokonuje. Sugeruje się wymianę oleju i filtrów co 20 tys. kilometrów, ale wymiana co 15 tys. kilometrów jest bezpieczniejszym wyborem – zwłaszcza jeśli auto przejedzie dystans w mniej niż rok.
Ważnymi elementami są również klocki i tarcze hamulcowe, które zużywają się podczas postoju pojazdu. Jeśli nie ma rozpraszających dźwięków, można je wymienić po około 30 – 50 tysiącach przejechanych kilometrów (km) (w zależności od jakości użytych części). Podczas hamowania słychać zgrzytanie, co oznacza, że klocki hamulcowe nie są już ścierane i należy je wymienić na nowe. Jazda z takimi klockami hamulcowymi powoduje nie tylko szybkie zużycie tarcz hamulcowych, ale również jest niezwykle niebezpieczna!
Należy również pamiętać o regularnej wymianie rozrządu, zgodnie z zaleceniami producenta. Z powodu tej częstotliwości awarii pasek rozrządu może spowodować znaczne uszkodzenie silnika. Ważne elementy, o których powinien pamiętać kierowca: olej w skrzyni biegów (co 60-80 tys. km), opony (sezon po sezonie i przy zużytym bieżniku) oraz akumulator (co 60-80 tys. km). ). Jakiego oleju silnikowego powinienem używać w swoim samochodzie?
Na rynku dostępne są trzy rodzaje olejów: syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Większość różnic wynika z różnic w składzie, a mianowicie ilości zawartych baz olejowych i substancji uszlachetniających (dodatków). Syntetyczne oleje silnikowe są obecnie najpopularniejszymi i powszechnie dostępnymi olejami silnikowymi, ponieważ zostały zaprojektowane z myślą o zaspokojeniu potrzeb i wymagań nowoczesnych silników. Jego formuły działają znacznie lepiej, zachowują swoje właściwości zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach, utrzymują silnik w czystości, zmniejszają tarcie i zużycie części i paliwa oraz redukują osady w komorze spalania, a także inne korzyści.
Istnieje również unikalna terminologia, którą można spotkać na olejach, taka jak 0W, 15W, 60 i tak dalej. Służą do opisu lepkości oleju, który stanowi barierę dla pływania. Litera W wskazuje lepkość w niskich temperaturach, podczas gdy litera N wskazuje na brak lepkości w wysokich temperaturach. Najczęściej stosowanymi obecnie smarami są uniwersalne, wielosezonowe oleje, które dobrze sprawdzają się zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych. Niższa wartość oznacza zmniejszoną lepkość, która nie powoduje obniżenia osiągów silnika. Z drugiej strony wyższa lepkość zapewnia skuteczniejszą ochronę silnika przed zużyciem. Naprawa samochodu z ubezpieczeniem OC – jak się do tego zabrać poprawnie.
Istnieje możliwość, że samochód zostanie naprawiony na warunkach ubezpieczenia drugiego kierowcy, jeśli to on w pierwszej kolejności ponosi winę za zdarzenie. Z kolei kierowca, którego samochód uległ uszkodzeniu, ma możliwość wyboru między dwoma rodzajami płatności: gotówką (tzw. rozliczenie kosztowe) i bezgotówkową. W zależności od okoliczności pierwszego kierowca otrzyma odszkodowanie za szkodę, której wysokość ustali ekspert. Kierowca zamiast płacić gotówką przywozi swój samochód do warsztatu samochodowego, a po wykonaniu usługi warsztat rozlicza się z ubezpieczycielem, od którego otrzymał polisę, zgodnie z prawem.
Jestem po drugiej ostrej dyskusji z szoferami i mechanikami samochodowymi na temat diesla dwu suwowego, w tym również bez glowicowrgo. Przez grono ,,znawcow tematu" jako profan(jestem elektronikiem), nie moglem im uświadomić, że istnieje silnik diesla, dwu suwoy, bez glowicowy. Znalazlem ten filmik, i pokazałem ignorantom szoferom. Nie wiem czy obejrzeli. Nagrajcie jakiś film, ktory zmniejszy liczbę szoferow ignorantów w tym temacie.
6:58 jeśli dobrze pamiętam to takie rozwiązanie było stosowane w niemieckich samolotach z okresu 2WŚ
przez unie nie długo powstanie podziemie motoryzacyjne
Polecam materiał : Nowy polski motocykl p. Synakiewicza i jego silnik V2 JJ2SG. To jest to 500cm i 100km mechanicznych. Przykladowo 1500cm poj. i mamy 300 km nie do wiary ale prawdziwe. Silnik który wbudowany do motocykla ,samochodu i innego odbiornika mocy , powiedział bym "rewelka".Nie to źebym chciał go lansować ale w tym temacie "cudze chwalicie swojego nie znacie". Pozdrawiam serdecznie.Dla mnie amagora motoryzacji i mechaniki bąba .
Silniki diesla dwusuwowe były stosowane w lokomtywach:
M62/ST44 (14D40, V12, 150,6L, 2000KM, 48 zaworowy – tylko zawory wydechowe)
Class 66 (12N-710G3B-T2, V12, 139,3L, 3290KM)
EMD F7 (EMD 567 w konfiguracjach: V6, V8, V12, lub V16 o pojemności 9,6 litra na cylinder)
także inne lokomotywy amerykańskie EMD były wyposażone w dwusuwowe diesle).
Tego typu silniki stosuje się też w sprzęcie wojskowym, na statkach.
Koniec
polecam silnik DUKE'a to jest prostota!
Taki układ przyszedł mi do głowy w drugiej lub Trzeciej klasie Liceum zawodowego (naprawa maszyn i urządzeń). Jednak mojego nauczyciela technologii to nie zainteresowało. Tak się morduje talenty.
Wszystkie lokomotywy spalinowe mają silnik Diesla 2-u suwowy.
Aktualnie zmieniany na nowy z wtryskiem Common-Rail, od Caterpilara.
obroty w tej grafice są nie takie ?
Koniec, fajnie jakby w Europie zaczeli produkować te nowe silniki diesla trzycylindrowe z dwoma tłokami mogła to być nowa przyszłościowa technologia dla samochodów spalinowych.😄😄😄
Ursus c45 byl silnikiem wolno ssącym średnio prężnym pojemnosc 10000cc normalnie smarowany olejem i byl na podstawie niemieckiego lanc buldoka
Silniki typu dwa tłoki na cylinder znane są od lat 30 przykładowo silnik rzędowy Junkers Jumo 205D można zobaczyć fajny przekrój tego silnika w Krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego.
I jeszcze silnik dwusuwowy diesel jest w ciągniku marki Big Bud V 16 1100 hp
Koniec
Mam pomysł na hit czy kit 🙂 przetestuj motorlife 🙂
pewnie by się dało zrobić takiego dwusuwowca też na benzynę
7min 15 sek. To jest od kilkudziesięciu lat stosowane w silnikach okrętowych. Fajnie że ktoś zaryzykował i zainwestował kase w produkcje takiego silnika do aut.
Przez rok samoloty nie latały, a mamy zimę przynajmniej 10 lecia
Takie silniki diesla 2t Rosjanie skonstruowali w latach 60. Wsadzili je do czolgu t64
Łysy ursus C 45 jest zrobiony na bazie LacBuldoga, czyli konstrukcja made in Germany.
Pozdrawiam
Nie wysuną się odcinek
Ursus C45 to zrzynka z niemieckiego ciągnika Lanz Bulog
No tak
Ursus C45 to kopia Niemieckiego Lanz bulldoga
4:12 chyba Niemiec
Michu popracuj proszę nad poprawnością wypowiedzi, bo takie błędy nie przystoją miłośnikowi motoryzacji 😉 Tak dla ścisłości – suw pracy jest zawsze jeden – czy w 2T, czy w 4T. Różnica i w pewnym kontekście lepsza sprawność silnika 2T wynika z tego, że ma jeden suw generujących straty, a w 4T tych stratnych suwów jest 3. Tak, dmuchawę – rozrząd w takim dieslu 2T trzeba napędzać, ale to i tak wypada korzystniej niż machać tłokiem w te i na zad kolejne dwa razy, jak w 4T 😉
Ten diesel cuminsa jest na bank mega produktywny nm ale ciekawe jak z wytrzymałością takiej jednostki bo jest dość ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym
Dwusuwowe Diesle są znów stosowane w lokomotywach spalinowych np. CLASS66 czy w Voith Maxima 40CC
Niedługo AMD będzie robić silniki.. ಠ_ಠ
ten ursus pozyczony od niemcow….kopia porzuconych po wojnie niemieckich bulldogow silnik srednioprezny z zaplonem od zarzacego sie preta
W lokomotywach do dziś stosuje się silniki 2suwowe np. silnik w m62(st44 Gagarin) z 14d40 12 cylindrowa vka od ZSRR czy amerykańsko brytyjska lokomotywa bardziej współczesna Class 66 z 12N-710G3B-T2 również V12
Ale te Detroit diesel mają wygar 😲
Ursus c 45 to był zapożyczony od Niemiec lanz bulldog tam już wgl było pojechane bo to był silnik średnio prężny palił prawie wszystko co wlałeś
Jest jeszcze czeska konstrukcja tz4k14
Jak to 2 suw nie m głowicy? A co ma?
te tłoki przeciwstawne to też żadna nowość , był stosowany w wojsku np. brytyjski transporter opancerzony FV 432 trojan . Tam był ten silnik w wersji wielopaliwowej
Detroit diesel 2 takt wiecej👍🤔
Błąd w nazwie, u pana z povagowanych jest jasno omówione ze nie może być więcej ani mniej niż 3 cylindry ponieważ mieszanka nie będzie się tak dobrze i równomiernie spalać oraz spaliny będą bardziej zanieczyszczone a co za tym idzie doskonale wiemy ! 😀
8:28 Popieram ! Omijamy rozrząd, głowice a koła zębate łączą 2 wały wraz w przeciwstawnymi tłokami, jednym słowem przyszłość..
Zapożyczona z niemieckiego buldoga
Oglądałem to wcześniej w povagovanych i jest tam więcej nowych silników
Myślenie ma wielką przyszłość 🙂
Koniec i basta. Pozdrawiam i czekam na kolejne
Przeróbcie rozrząd z paskiem na koła zębate jest to prosta sprawa dla jakiegoś auta 8 zaworowego chętnie bym to obejrzał 🙂
Michu, weź ty sobie kup hybrydę, będziesz i eko, i spalinowy. Poza tym fajnie się zrywa na światłach 😉
Znając pierdolnięcie 2t na wysokich obrotach, połączenie z dizlem wydaje się perfekcyjnym połączeniem
2TD czyli DwuTakt – a więc dwusuw . A apropos ideału silnika spalinowego to ma on jedną część ruchomą, która realizuje wszystkie procesy zachodzące w silniku.
Szkoda, że tu nie pokazałeś i nie wyjaśniłeś dokładniej procesów zachodzących w silniku 2TD . Samo wspomnienie o tym że coś takiego jest , to dla laików a nie pasjonatów.